OLA-ordningen: For studenter

Som læringsfasilitator får du en unik mulighet til å opparbeide deg arbeidserfaring innenfor ditt eget fag. Du søker enkelt stilling ved å følge stegene under.

Søk stilling i dag!

Nå kan du søke stilling som læringsfasilitator for høstsemesteret. Du søker enkelt ved å velge ditt fakultet under, fylle ut søknadsskjema og trykke på send.

Er du usikker på hvilket fakultet du skal søke på? Se oversikt over USNs fire fakultet.

Har du spørsmål om stillingen? Send en e-post til hei.ola@usn.no

Stillingen som læringsfasilitator

Som læringsfasilitator skal du lede OLA-grupper, legge til rette for en god læringskultur, fremme samarbeid, holde presentasjoner og håndtere og mestre IT-verktøy. Dette gjør du samtidig som du opparbeider deg egenskaper vil du også øke din egen faglige forståelse, bli bedre kjent med deg selv og øke din egen mestringsfølelse.

Jeg er nå førsteårsstudent og har vært så heldig å få lov å være en del av Ola ordningen da som student. Dette har gitt meg så utrolig mye, og jeg vil gjerne være en del av dette også mitt andre år som student.

Søker til LF-stillingen

Team spirit

I denne jobben vil du aldri stå alene, men være tilknyttet et stort nettverk med andre læringsfasilitatorer ved USN. Når du starter opp som ny læringsfasilitator blir du kurset i læringsfasilitering, får utdelt et OLA-kit med læringsressurser i tillegg til at får du tilgang til et OLA-canvasrom med utallige ressurser som du kan velge å bruke i dine OLA-møter med studentene. Du vil bli fulgt tett opp av din OLA-koordinator på fakultet gjennom semesteret, og jevnlig møte andre læringsfasilitatorer for å utveksle dine erfaringer og lære nye fasiliteringsverktøy.

Ansvar og fleksibilitet

Ditt eget studie kommer først. OLA-møtene er et tilleggstilbud til undervisningen som du er med på å utvikle i løpet av semesteret. Du bestemmer en god del selv når og hvor mye du vil jobbe innenfor våre rammer, og det skal ikke gå på bekostning av dine egne studier.

Kan jeg bli læringsfasilitator?

Ja, men det er noen forutsetninger:

• Tidsbruk og minstekrav. Du må selv ha tatt emnet du skal være læringsfasilitator i og beherske faget godt. Som læringsfasilitator forventes det at du jobber mellom 3-6 timer i uken og har faste ukentlige samlinger med dine studenter, samt at du deltar på obligatorisk opplæring.
  • Obligatorisk opplæring. Som ny læringsfasilitator er det obligatorisk for alle å delta på en 6 timers fysisk opplæring i læringsfasilitering (Kick-off). Deltakelse på dette kurset er en forutsetning for å motta arbeidsavtale fra oss. På dette kurset lærer du metoden du skal bruke når du holder ukentlige OLA-møter med dine studenter. Utover dette kurset foregår din videre opplæringen gjennom hele semesteret. Du vil raskt etter ansettelse få tilgang til OLA-canvasrommet vårt, og blir fulgt opp av OLA-ordningen gjennom semesteret.