Valgemnet ingeniørpraksis

Ingeniør Melissa Aune Frisvold

3. års ingeniørstudenter innen data, elektro, bygg, kjemi, maskin eller elektronikk kan søke om plass i valgemnet «Ingeniørpraksis» for å få 180 timer praksis i bedrift i 5. semester. Søker må har minst 80 studiepoeng etter perioden for kontinuasjonseksamen i 4. semester og bestått emnet IB1010 Ingeniørrollen. Fristen for å søke valgemne er 1. mai, og fristen for å levere signert trepartsavtale er 1. juni.

Søknadsprosess

Søker finner selv praksissted og søker.

Søk ingeniørpraksis

Søknaden vil bli vurdert av studieretningskoordinator ved universitet. Søkere som får godkjent søknaden sin, må signere trepartsavtale med bedrift og USN senest 1. juni. En fagansatt fra USN vil følge opp bedrift og student gjennom praksisen fra august til desember gjennom veiledning, besøk i bedrift og vurdering av arbeidskrav.

Kontaktinformasjon for bedrifter

keyboard_backspace Registrer bedriftens ønsker og kontaktopplysninger så tar vi kontakt

Muligheter for praksisvirksomheten

• Bli tidlig kjent med en snart nyutdannet ingeniør