Kurs i matematikk for optometristudenter

Vi anbefaler vårt frivillige repetisjonskurs i matematikk før studiestart som gir forsmak på både studiene og studentlivet!

Hvor og når?

Universitetet i Sørøst-Norge, campus Kongsberg, Krona.

Uke 32

keyboard_backspace Mandag 5. t.o.m. fredag 9. august 2024 fra 09.00–15.30, totalt 5 dager.

Deltagelse på kurset er gratis.

Hvorfor ta kurs i matematikk?

• Matematikk er nødvendig for å forstå grunnleggende temaer innen optometri, optikk, anatomi og fysiologi.

Du anbefales på det sterkeste å delta dersom:

• du føler at matematikk er vanskelig
  • du har praktisk matematikk (2P) eller kun ett år med matematikk fra videregående skole
  • du har vært borte fra matematikk en stund og trenger en oppfriskning

Sommerkurset er et intensivkurs i følgende tema:

• Tall og variabler (regnerekkefølge, brøkregning, bokstavregning og parenteser, potenser)
  • Algebra (likninger, kvadratsetningene, faktorisering, forkorting av rasjonale uttrykk, andregradsformelen)
  • Likningssett og ulikheter (lineære og ikke-lineære likningssett, tallinjer, intervall og ulikheter)

«Kurset burde være obligatorisk!», sier våre tidligere studenter som sterkt anbefaler dette kurset før semesterstart.

Meld deg på under innen fredag 26. juli 2024.

Alle påmeldte vil motta en e-post med utfyllende informasjon senest 31. juli 2024.

Vi gjør oppmerksom på at kurset er forbeholdt optometristudenter ved USN, og at alle påmeldte får plass på sommerkurset!

Sommerkurset vil foregå på Campus Kongsberg.

Ta kontakt hvis du har spørsmål: MB-HS-post@usn.no

Påmelding til kurs i matematikk for optometristudenter