Hvordan får jeg tak i studentbevis?

Husk: Før du går i gang med å ta bilder til studentbeviset må du først ha aktivert din brukerkonto.

For å få studentbevis og USN-kort må du først ta et bilde:

Deretter må du henvende deg på Servicetorget og be om å få kortet produsert.

Kortet gir tilgang til campus utenom åpningstid, fungerer som lånekort på biblioteket og lar deg bruke skrivere. Kortet kan du hente på servicetorget ved ditt campus. Pass godt på kortet ditt! Det koster 100 kr for erstatningskort. Erstatningskort betales med Vipps.

OBS. Studentbeviset (studentkortet) fungerer ikke som legitimasjon. Når du skal legitimere deg ved eksamen eller på kollektivtransport må du ha med gyldig legitimasjon i tillegg.

Studentbevis App

For å vise at du er student ved USN bruker du Studentbevis appen. Dette er din semesterkvittering. Informasjonen blir lagret lokalt på telefonen din og du trenger ikke være online for å bruke den (med unntak av første gang).

1. Last ned appen fra:
    App Store (iOS)
    Google Play (Android)
    Windows store (Windows)

2. Logg på med å velge Universitetet i Sørøst-Norge som institusjon, og bruke ditt vanlige USN brukernavn og passord (Feide).

3. Appen er gyldig når du har fullført semesterregistreringen på StudentWeb og du har betalt semesteravgiften. Merk at det kan ta inntil tre dager fra du har betalt semesteravgiften til den blir registrert i våre systemer.

4. Studentbevisappen kan også brukes som lånekort i alle bibliotekene (men ikke på enkelte av utlånsautomatene). Klikk på strekkodeikonet oppe til venstre i appen for å få frem låner-id’en din.

Alle som gir studentrabatt skal godta Studentbevis appen, og du kan bruke den for å få rabatt på f.eks. busskort.

Logg på med brukernavn og passord, og du ser om studentbeviset ditt er gyldig eller ikke.

Logg på med brukernavn og passord

Appen viser bildet som ble tatt til USN-kortet. Merk at på eksamen må annen gyldig legitimasjon med bilde vises. Studentbevis appen er tilgjengelig på engelsk og norsk, og følger standardspråket på telefonen din.

Dersom du ikke har smarttelefon og derfor ikke har mulighet til å bruke studentbevis-appen, kan du få et semestermerke/-kvittering å ha sammen med studentkortet.