Finnes det et studentsamfunn i Kongsberg?

Kongsberg Studentsamfunn

Kongsberg Studentsamfunn (Sik) er en frivillig organisasjon ved campus Kongsberg og Fagskolen Tinius Olsen. Sik arrangerer kulturelle og sosiale aktiviteter for studentene.

For å kunne være med i våre idrettslag og sosiale grupper på Kongsberg, må man være medlem. Vi har i overkant av 200 medlemmer pr 2015. Det koster 400 kr for et helt skoleår. Det er mange ulike fordeler med å være medlem, deriblant lavere priser på arrangementer i vår regi, og ulike rabatter fra private aktører i Kongsberg. Vi jobber kontinuerlig med å bedre tilbudene til våre medlemmer.

Samfunnet består av et eget styre som er ansvarlig for alle undergruppene, og er det øverste studentorganet for sosiale aktiviteter utenfor skolen. I tillegg til Trimius har vi flere understyrer:

• Louis-styret – Ansvarlig for studentenes eget utested, Louis, og er hovedarrangør av aktiviteter som kroer, quiz, temafester, spillkvelder, beer pong-turneringer og visninger av film/fotballkamper. Vi leier også ut lokaler til private arrangementer.
  • Fadderstyret – Planlegger og arrangerer fadderuka i samarbeid med skolen og Studentparlamentet.
  • Gallastyret – Arrangerer det årlige vinterballet i starten av året.
  • Hemsedal - Arrangerer den årlige januar-turen til Hemsedal

Styret jobber også kontinuerlig med og bedre tilbudene, og komme med nye aktiviteter. Har du en ide til aktivitet, eller du ønsker å bidra, er det bare å ta kontakt.

Kro & Quiz

På studentkroa Louis arrangerer studentsamfunnet kroer, spillkvelder, tema-fester og andre arrangementer – både i egne lokaler i sentrum, og i samarbeid med private aktører. Vi sørger for at våre medlemmer får hyggelige studentpriser.

Studentidrett

Trimius er en del av Kongsberg Studentsamfunn og har flere idrettslag, deriblant fotball, håndball, volleyball og innebandy. I tillegg til de faste Idrettslagene arrangeres det ulike utflukter og andre arrangementer. Er det en idrett du savner, er du velkommen til å sende en mail til sik.trimius@gmail.com eller meld deg inn i facebook-gruppen for å få direkte kontakt med styret og dets medlemmer.