Slik finner og oppretter du fakturaer i Studentweb (semesteravgift)

1. Klikk på Mer… i toppmenyen.

Merk: Alt etter størrelsen på skjermen som brukes kan det også være at Mer… er byttet ut med en felles nedtrekksmeny helt oppe til venstre i toppmenyen.

2. Velg Betaling fra nedtrekksmenyen.

Her vil du finne alle fakturaer du må betale.

3. Klikk på Opprett faktura for å få generert faktura for semesteravgiften og få fram betalingsinformasjon.

Du har også mulighet til å laste ned den enkelte faktura ved å klikke på PDF-ikonet.

Merk 1: Du kan kun opprette faktura for semesteravgiften, og bare innenfor semesterregistreringsperioden. Eventuelle andre fakturaer, som for eksempel materialpenger og studieavgift (for betalingsstudier), vil bli opprettet for deg av USN.

Merk 2: Hvis du er nettstudent, det vil si student på et studieprogram uten samlinger, vil USN også opprette fakturaen for semesteravgiften for deg.

Det kan gå inntil fire dager fra du betaler semesteravgiften til det blir synlig i studentweb at du har betalt.

Om du har problemer med å få opprettet en faktura, eller ikke finner ønsket faktura, ta kontakt med studieveileder på ditt studieprogram.

Pålogging Studentweb