Hege sier studiene hun har vært veldig rettet mot arbeidslivet, og det som faktisk skjer der ute.

– Det har vært veldig relevant, og har egentlig gjort meg mer hekta på å studere. Jeg er veldig nysgjerrig av natur, og føler USN Handelshøyskolen gir meg det påfyllet jeg trenger for å gjøre en god jobb. Det er noe med de foreleserne dere har. Jeg synes det har vært kjempespennende.

Hege sier det har vært krevende å studere ved siden av jobb, og at det krever struktur. Men heldigvis kan du hekte mye av det du studerer på det du faktisk gjør ute i arbeidslivet.

–  Jeg opplever at studiet har gitt meg en større trygghet og kompentanse som kommer godt med når jeg skal fatte beslutninger. Jeg tar mer reflekterte avgjørelser nå.

– Er du ferdig utlært nå?

– Nei! Definitivt ikke. Aldri.

Kompetanseheving mens du er i jobb

Mange tar etter- og videreutdanning mens de er i jobb. En stor fordel med å gjøre det på denne måten, er at du kan ta med deg ferskt kunnskap fra studiet rett ut i jobben din. Og det kan du gjøre fortløpende gjennom hele studietiden. Det er en vinn-vinn situasjon for deg og arbeidsgiver.

Leder for etter- og videreutdanning ved USN Handelshøyskolen Inger Lise Nes forteller om et økende behov for studier.

– Vi tilbyr derfor fleksible etter- og videreutdanningstilbud som er tilpasset behovene til kundene. Det betyr både skreddersydd faginnhold og et format med korte, fleksible studier tilpasset deltakere i full jobb.