Som siviløkonom er du kvalifisert til mange forskjellige stillinger. Dennis drømmer om å jobbe innen finans.

Ved USN Handelshøyskolen kan du begynne på siviløkonomutdanning allerede på første år som student.

Har du bachelor innen økonomi og administrasjon fra før kan du begynne rett på masterdelen. Dennis tar 2-årig master som gir tittelen siviløkonom.

– På siviløkonomstudiet kan vi velge mellom flere retninger, såkalte spesialiseringer. Jeg går spesialisering i bedriftsøkonomisk analyse, fordi jeg håper å kunne jobbe med finans i fremtiden.

Du kan også velge spesialiseringene markedsføringsledelse og strategi og ledelse.

Siviløkonomstudent Dennis P. Tran

Dennis forteller om godt samhold blant studentene på campus Ringerike.

Hvilke egenskaper bør du ha som siviløkonom?

Som siviløkonom bør du like å utfordre seg selv. Utdanningen passer for deg som liker å ha en lederrolle, og er interessert i økonomi og tall.

– Det som er så fint med siviløkonomutdanningen er at du får en bred kompetanse.

– Det hjelper enkelte som er usikre på hva de vil jobbe som i fremtiden. Vi er innom flere områder innen faget, og blir kjent med de ulike delene gjennom utdanningen.

Dennis gir deg 3 grunner til å bli siviløkonom ved USN Handelshøyskolen

1. Faglig kompetanse

Studiet fører til bred faglig kompetanse som gjør at du får mulighet til å søke mange forskjellige jobber innenfor økonomi og ledelse, i privat næringsliv og offentlig sektor. Min drømmejobb er å jobbe innenfor finans.

2. Trivsel

Det er lett å trives på siviløkonomutdanningen ved USN Handelshøyskolen. Samholdet er veldig bra blant studentene på tvers av linjene, og så liker jeg at campus Ringerike ligger i Hønefoss. Det er en liten og veldig trivelig by.

3. Fritidstilbud

Det er mye du kan ta deg til på campus og i byen. Jeg selv liker å trene og drive med idrett som fotball og volleyball. I tillegg er jeg engasjert i linjeforeningen Auri Sacra Fames (@asf.linjeforening på Instagram), hvor jeg bidrar med å gjøre hverdagen bedre – både sosialt og faglig – for mine medstudenter.

Økonomistudenten gir deg gode tips

– Siviløkonomstudiet er oppdatert og relevant

– Jeg opplever underviserne og fagmiljøet som veldig bra, sier Marie som blir siviløkonom ved USN Handelshøyskolen.