Han haddeen spennende jobb i et av landets største mediekonsern da han studerte, og tok årsstudium i ledelse ved USN Handelshøyskolen. Akkurat nå studerer han «Human Resource Management» på campus Vestfold.

– Vi lærer om hva som skal til for at vi motiveres i jobb, og hvordan vi som er ledere kan få det beste ut av våre ansatte.

Dette er et av to obligatoriske emner på årsstudium i ledelse. Den andre er «Coaching og ledelse» Resten av emnene er valgfrie.

Robert har tidligere tatt emnet «Samvirke og beredskap». Han forteller at det er en blanding av studenter fra offentlig og privat sektor i klassen, og en stor variasjon i typen stillinger som studentene har.

Selv valgte han å studere ved USN på grunn av bredden i fagtilbudet. Som student på årsstudium i ledelse kan du velge mellom mange forskjellige emner. De undervises ved campusene i Drammen, Porsgrunn, Vestfold eller på nett.

–  Det er kjempespennende å studere ved siden av jobb, og det er utrolig morsomt å møte alle de forskjellige i klassen, som har helt forskjellig bakgrunn. Å lære nye ting gjør også at jeg utvikler meg som person.

Kompetanseheving mens du er i jobb

Mange tar videreutdanning mens de er i jobb. En stor fordel med å gjøre det på denne måten, er at du kan ta med deg ferskt kunnskap fra studiet rett ut i jobben din. Og det kan du gjøre fortløpende gjennom hele studietiden. Det er en vinn-vinn situasjon for deg og arbeidsgiver.

Fungerende leder for videreutdanning ved USN Handelshøyskolen Inger Lise Nes forteller om et økende behov for studier.

– Vi tilbyr derfor fleksible videreutdanningstilbud som er tilpasset behovene til kundene. Det betyr både skreddersydd faginnhold og et format med korte, fleksible studier tilpasset deltakere i full jobb.