– Da jeg først startet på siviløkonomstudiet var jeg ikke så glad i matte. Men så lenge jeg leser og gjør en innsats, så går det bra, forteller Isabel.

Isabel er i gang med masterdelen av siviløkonomutdanningen, som består av 3-årig bachelor + 2-årig master.

– Nå er det faktisk regnskapsfagene som interesserer meg mest. Når man kommer inn i det er det veldig gøy. Regning i Excel har blitt underholdning for meg!

Siviløkonomstudent Isabel JørgensenIsabel valgte siviløkonomstudiet ved USN Handelshøyskolen fordi studiet interesserte henne, i tillegg til at det var på en passe stor skole ikke så langt unna hjemme. Etter utdanningen er drømmen å jobbe med skattekrim.

Hjelpsomme forelesere og godt miljø

Isabel forteller om forelesere som er hjelpsomme og hyggelige, og lette å komme i kontakt med.

– Det jeg har merket med foreleserne på siviløkonomstudiet er at de er veldig opptatt av at studentene skal gjøre sitt beste, og hjelper deg mer enn gjerne med det du trenger hjelp til. De er også tilgjengelig ofte, og det er en stor fordel for oss studentene.

Ved siden av gode forelesere trekker Isabel fram miljøet på campus Ringerike.

– Jeg synes miljøet er kjempebra! Alle, på tvers av de ulike linjene, kommer overens med hverandre og finner på ting sammen. Det liker jeg veldig godt.

Siviløkonomstudent Isabel Cielo Jørgensen

Isabel forteller om mange sosiale aktiviteter, som fotball, volleyvall, quiz og temakvelder som gjør at studentene blir kjent med hverandre. Hun er nestleder i linjeforeningen for økonomistudenter, Auri Sacra Fames, som også organiserer sosiale og faglige aktiviteter for studentene. Alle studiene på campus Ringerike har egne linjeforeninger.

Vurderer du siviløkonomutdanning?

Til deg som vurderer siviløkonomutdanning har Isabel noen råd:

– Bare gi alt du har, les masse, og husk å ta pauser!

– Det skader ikke å være sosial mer enn en gang i uken. Ting kan kanskje virke vanskelig i starten, men du kommer inn i det, og da går det bra. Og skulle det komme noen humper i veien, så ikke vær redd for å snakke med en venn eller foreleser.

Siviløkonomstudiet kan kanskje virke stort og skummelt, men det er veldig spennende!

Siviløkonomstudent Dennis P. Tran

Bli siviløkonom? Disse egenskapene bør du ha

Siviløkonomstudiet gir en bred kompetanse, og man godt blir kjent med de ulike karrieremulighetene gjennom utdanningen.