På USN Handelshøyskolen kan du velge mellom klassiske mastere innenfor økonomi og ledelse med våre egne spesialiseringer, eller helt nye mastere som er spisset mot noen av de store utfordringene vi skal løse fremover.

Uansett hva du velger, vil du bli undervist av ledende akademikere og forskere som samtidig er tilgjengelige og tett på studentene. Vi er også opptatt av å koble studentene på arbeidslivet i studietiden, og har mange forskjellige ordninger.

Siviløkonom – økonomi og ledelse

Vil du ha tittelen siviløkonom, kan du velge mellom fordypning i bedriftsøkonomisk analyse, markedsføringsledelse, strategi og ledelse eller innovasjon og entreprenørskap.

På vår master i økonomi og ledelse velger du fordypning i enten markedsføringsledelse, strategi og ledelse eller innovasjon og entreprenørskap.

– Det jeg har merket med foreleserne på siviløkonomstudiet er at de er veldig opptatt av at studentene skal gjøre sitt beste, og hjelper deg mer enn gjerne med det du trenger hjelp til, sier siviløkonomstudent Isabel Jørgensen.

Isabell tar master og blir siviløkonom - bilde av henne

Næringsmaster med lønn

Vi har også en egen modell vi kaller næringsmaster, der du jobber halv tid i en bedrift mens du studerer. Du bruker tre år i stedet for to, men får både lønn og arbeidserfaring mens du utdanner deg hos oss.

Næringsmaster i regnskap og revisjon er samlingsbasert, så du kan i realiteten bo og jobbe hvor som helst i landet, uavhengig av campus.

Næringsmaster i digitaliseringsledelse er programmet for deg som har studert IT og informasjonsteknologi, og som ønsker å bli ekspert på hvordan vi best kan bruke ny teknologi til vår fordel. Du kan også ta denne som en vanlig master over to år.

– Jeg trives med kundekontakt og heldigvis er studiet lagt opp sånn at jeg både kunne studere og følge opp kundene mine, sier Benjamin From som tok næringsmaster i regnskap og revisjon.

Innovasjon og ledelse

Er du interessert i ledelse og entreprenørskap? Vil du bidra til nyskapning og gode innovasjonsprosesser i offentlig virksomhet og i næringslivet? Da kan en erfaringsbasert master i innovasjon og ledelse passe deg. Den kan tas både på heltid og deltid.

Bærekraftsledelse

Ønsker du en fremtidsrettet lederutdanning som du kan kombinere med engasjement for bærekraft og klima, kan master i bærekraftsledelse være studiet du skal velge. Det er en master for deg som ønsker å jobbe med bærekraftig verdiskaping og utvikling i bedrifter og organisasjoner. Denne masteren undervises på engelsk.

– Vi står i en global krise som krever innovative og kreative løsninger, og vi  trenger ledere som har en bred forståelse for situasjonen som vi befinner oss i, sier Gudrun Helgadottir, professor og programkoordinator for master i bærekraftsledelse.

Innovasjon og teknologiledelse

Morgendagens ledere må være forberedt på en verden i endring. Masterprogrammet i innovasjon og teknologiledelse er et tverrfaglig masterprogram for både ingeniører og økonomer. Masteren er et resultat av dialog med næringslivet og hvilken kompetanse som vi ser at morgendagens arbeidsliv har behov for. Denne masteren undervises på engelsk.

– Jeg synes det er veldig bra at all teori blir knyttet opp mot reelle caser, og at vi gjør research på ulike bedrifter og ser hvordan de jobber, sier Andrea som tar master i innovasjon og teknologiledelse.

Historie

Er du opptatt av historie og ønsker å jobbe i skolen, kan lektorutdanning i historie være studiet for deg. Denne masteren gir kunnskap om fortiden og hvorfor verden er blitt som den er blitt. Med denne faglige fordypningen vil du bli en dyktig og engasjert lektor på 8. til 13. trinn – og utgjøre en forskjell i den norske skolen.

Samfunnsanalyse

Master i samfunnsanalyse gjør deg i stand til å analysere komplekse samfunnsforhold. Du lærer mer om hvordan globalisering, sosiale nettverk, økonomi og endringer i organisasjoner preger næringslivet og offentlig sektor. Denne kunnskapen vil hjelpe deg å forstå og skape endringer i det norske samfunnet.

– Det beste med jobben er når jeg kan bidra til ny kunnskap, og når denne kunnskapen kan gjøre NAV bedre, sier Tor Erik Nyberg, seniorrådgiver i NAV og student på master i samfunnsanalyse

Bygg din egen master

Ønsker du å komponere din egen master og ta lederutdanning ved siden av jobb, tilbyr vi også Executive Master of Management.  Studiet kobler erfaringen din fra arbeidslivet sammen med kunnskap på høyt akademisk nivå, i en master som gjør deg rustet for fremtidens utfordringer. Dette er en betalingsmaster som hører inn under våre etter- og videreutdanninger, og den undervises på norsk.