Competences
Publications
Bunting, M., Halvorsen, T. A., & Moshuus, G. H. (2017) - Three Types of Tightrope Dance in the Comeback Process, International Journal for Research in Vocational Education and Training (IJRVET) Vol.4, Issue 2, August 2017, 1-35. Link til tekst.
Bunting M., & Moshuus, G.H (2017) - Framing Narratives: Youth and Schooling, Silencing and Dissent, Studia paedagogica, v. 21, n. 4, p. 35–52, Feb. 2017, Link til tekst
Bunting M., & Moshuus, G.H., (2017) - Young peoples’ own stories of dropping out in Norway: An indirect qualitative approach, Acta Didactica, Vol.11, Nr. 2, Art. 5. https://www.journals.uio.no/index.php/adno/article/view/3182
Bunting, M. & Moshuus, G. H.. (2017) Skolesamfunnet. Kompetansekrav og ungdomsfellesskap. Oslo: Cappelen Damm Akademisk.https://www.cappelendamm.no/_skolesamfunnet-mette-bunting-9788202555177
Bungting, M & Lødding, B. (2017). Selvregulering i møte emd samfunnsendringer- stabile karaktertrekk, eller kompetanse som skolen kan forme? I M.Bunting & G. H. Moshuus (red.) Skolesamfunnet. Kompetansekrav og ungdomsfellesskap. Oslo: Cappelen Damm Akademisk.https://www.cappelendamm.no/_skolesamfunnet-mette-bunting-9788202555177
Bunting, Mette (2016). Læringsstrategier og tilpasset opplæring. Utdanningsdirektoratet http://www.udir.no/laring-og-trivsel/tilpasset-opplaring/laringsstrategier/
Bunting, Mette (2016). Eksempel på læringsstrategi i fag: Utvikling av fagspråk. Utdanningsdirektoratet http://www.udir.no/laring-og-trivsel/tilpasset-opplaring/laringsstrategier/eksempel-pa-laringsstrategi-i-fag-utvikle-fagsprak/
Bunting, Mette (2016).Eksempel på læringsstrategi i fag: Loop – fra øving til læring. http://www.udir.no/laring-og-trivsel/tilpasset-opplaring/laringsstrategier/eksempel-pa-laringsstrategi-i-fag-loop--fra-oving-til-laring/
Bunting, Mette (2016). Eksempel på læringsstrategi i fag: Tre minutter essay. Utdanningsdirektoratet http://www.udir.no/laring-og-trivsel/tilpasset-opplaring/laringsstrategier/eksempel-pa-laringsstrategi-tre-minutters-essay/
Bunting, Mette (2016). Eksempel på læringsstrategi i fag: VØL-skjema. Utdanningsdirektoratet http://www.udir.no/laring-og-trivsel/tilpasset-opplaring/laringsstrategier/eksempel-pa-laringsstrategi-vol-skjema/
Bunting, Mette og Moshuus, Geir (29.mai, 2015). Jørgen har dysleksi og ble mobbet. Aftenposten. http://www.aftenposten.no/viten/Jorgen-har-dysleksi-og-ble-mobbet-8036095.html
Bunting, Mette og Moshuus, Geir (28.mai, 2015). Overdrevet om frafall. Aftenposten http://www.aftenposten.no/viten/Overdrevet-om-skolefrafall-8035116.html
Bunting, Mette (2015) Tilpasset opplæring på videregående nivå. Elever som aktører i eget læringsarbeid. Bedre Skole nr. 1. s. 39-43
Bunting, Mette (2014), Avdelingslederes rolle som ledere i videregående skole. I: FoU i praksis 2013. Artikkelsamling fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Akademika forlag
Bunting, Mette (2014). Innledning. I: M.Bunting. Tilpasset opplæring- i forskning og praksis. s.13-20 Oslo: Cappelen Damm Akademisk
Bunting, Mette (2014). Lik utdanning for alle? I: M. Bunting. Tilpasset opplæring- i forskning og praksis. s.201-216 Oslo: Cappelen Damm Akademisk 2014
Bunting, Mette (2014). Lære å lære - en livsnødvendighet? I:M.B. Postholm. & T. TillerProfesjonsrettet pedagogikk 8-13. s.77-97 Oslo: Cappelen Damm Akademisk
Bunting, Mette (red) (2014) Tilpasset opplæring- i forskning og praksis. Oslo: Cappelen Damm Akademisk
Bunting, Mette; Mossige, Margunn. (2014) Tilrettelegging for elevene som aktør i eget læringsarbeid. I: M. Bunting. Tilpasset opplæring- i forskning og praksis. s.103-122. Oslo: Cappelen Damm Akademisk
Bunting, Mette; Jenssen, Toril Synnøve. (2014) Nordlysfront hverdag og vitenskap 1898-1928. Tromsø: Orkana Forlag
Bunting, M. (2011). Utvikling av elevenes egne læringsstrategier. I M. B. Postholm, P. Haug, Munthe & R. J. Krumsvik (Red.), Lærerarbeid. Kristiansand: Høyskoleforlaget