Som programkoordinator har du disse oppgavene i kvalitetsarbeidet:
Utvikling av studieprogram
Programkoordinator leder arbeidet med programutvikling og skal sikre god sammenhenng mellom læringsutbyttenbeskrivelsene og undervisnings-, lærings- og vurderingsformene, og gir god progresjon i studieløpet.
Evaluering og rapportering
Årlig programevaluering
Programkoordinator har ansvar for gjennomføring av programevalueringer. Det vil si: innhente emnerapporter, studentenes synspunkter gjennom studiebarometeret, innhente studentstatistikk, foreta analyse og vurderinger, foreslå og følge opp forbedringstiltak og lage en årlig programrapport.
Vurdering og oppfølging skal skje i samarbeid med instituttleder, programutvalget og/eller kvalitetsrådet ved fakultetet. Programkoordinator har ansvar for å informere studentene om evalueringsresultater og eventuelle forbedringstiltak.
Periodisk programevaluering
Programkoordinator
- Leder intern arbeidsgruppe i programutvalget i den periodiske evalueringen dersom ikke dekanen har vedtatt en annen sammensetning.
- Følger opp oppfølgingsplanen for studieprogrammet i tett dialog og samarbeid med fakultets og instituttledelse, emneansvarlige og studenter.
Programutvalg
Programkoordinator er leder av programutvalget. I tilfeller hvor et studieprogram har flere programkoordinatorer og tilbys ved flere studiesteder skal dekan innkalles til programutvalgsmøtene.
Programkoordinator er saksforbereder til programutvalget.
Kvalitetsråd
Programkoordinator kan delta i kvalitetsrådet. Dekan utpeker hvilke programkoordinatorer som skal delta i fakultetets kvalitetsråd.