Lise Feirud

Lise Feirud

Førsteamanuensis
USN Handelshøyskolen
Institutt for industriell økonomi, strategi og statsvitenskap
Campus Drammen
Førsteamanuensis ved USN Handelshøyskolen, med doktorgrad innen markedsføring fra University of Melbourne. Forskningsinteresser er innenfor interorganisatoriske relasjoner, med spesiell fokus på dynamiske kapabiliteter, samt aspekter rundt bærekraft. Lise har over 10 års ledererfaring fra IT og shipping, innenfor markedsføring, kommunikasjon og strategi. Hun underviser og veileder på bachelor- og masternivå, og har erfaring med å holde foredrag og kurs for næringslivet. https://www.linkedin.com/in/lisefeirud/

Ansvarsområder

Programkoordinator (fagansvarlig) for Bachelor økonomi og ledelse Drammen i perioden 2018-2022.

Emneansvar for og/eller undervisning i:

  • Executive Master of Management i Strategisk ledelse
  • Markedskommunikasjon
  • Forbrukeradferd og merkebygging
  • Opplevelsesøkonomi
  • Regional og lokal handel
  • Sustainability marketing and circular economy
  • Bacheloroppgave og internship (fagseminarer)

Råd og styrer ved USN

  • USN valgstyre
  • Programutvalg
  • Kvalitetsråd

Kompetanse

Undervisning:

  • Strategisk ledelse 
  • Markedskommunikasjon
  • Opplevelsesøkonomi
  • Lokal- og regional handel (varehandelsledelse)
  • Circular economy and sustainable marketing

Veiledningskompetanse:

Veileder bacheloroppgaver, Master of Science oppgaver, og prosjektoppgaver på Executive Master of Management. 

Forskningsgruppe:

  • Innovation and Entrepreneurship

Emneutvikling:

Utvikling av emner for både bachelor, master of science og master of executive management, samt utvikling av nettbaserte emner. 

Studieprogramutvikling:

Utvikling av studiemodell og fordypninger i studieprogrammet Bachelor økonomi og ledelse. Kvalitetssikring av studieprogrammet og tilhørende emner.

 

 

CV

 

Utdannelse                                                                                                                                                                 
1999 – 2004  Ph.D. Economics and Commerce (Marketing), University of Melbourne, Australia

Ph. D. Thesis (2004): "The Effect of Static and Dynamic Safeguarding Mechanisms on Relationship Behaviours and Performance Outcomes"

1997 – 1999 Master of Marketing Management with Honours, Griffith University, Australia

Master Thesis (1999): "Product and Brand Placements in Movies - Effect on Consumer Memory and Brand Effect"

1987 – 1995 Diplomøkonom, Handelshøyskolen BI (deltidsstudier)
 

Publikasjoner i Cristin