California State University-Dominguez Hills (CSUH)

Land: USA
Antall som har reist hit: 22
Vi har samarbeidet med CSUDH i 7 år, 22 studenter har vært på utveksling her. CSUDH ligger like sør for Los Angeles, og har ca. 17 000 studenter. I LA har man tilgang til både storby og strandliv. USN har et tett kontakt med CSUDH gjennom ulike prosjekter, og studenter som drar gjennom oss kan få ekstra stipend under oppholdet. USN sine studenter vil bli tatt godt imot av våre kontaktpersoner, og blir hjulpet videre for å ta praksis, feltarbeid eller emner, avhengig av hvilket studium man følger. Gjennom spennende emner og praksisplasser, får studenter som drar til CSUDH et unikt innblikk i det amerikanske velferdssystemet.

Why apply to our university?

Les mer på universitetets nettside

Beliggenhet

California State University-Dominguez Hills

Studenthistorier

Barnevern ved campus Porsgrunn. Jeg valgte å dra på utveksling fordi det er annerledes, spennende, en opplevelse for livet og en sjanse jeg kanskje ikke får senere i livet.
Jeg vil absolutt anbefale alle som kan om å dra på utveksling. Det er en kjempe god mulighet til å bli kjent med annen kultur, nye mennesker og seg selv. For de som tenker at tre måneder er lenge å være borte, så går tre måneder utrolig fort.
Jeg anbefaler definitivt andre personer å reise på utveksling! De erfaringene jeg har fått ved å studere på Dominguez Hills har virkelig vært til inspirasjon for fremtidig praksis.