Podkaster

This is a podcast series where academics from various fields gather to discuss and explore the possibilities and risks associated with using immersive technologies.

Illustrasjonsbilde til podkasten AtoMS

En podkast fra Nordplus-nettverket for flerspråklighet i skolen i Grønland, Finland og Norge.

Bridges. Podcast. Logo.

Informasjon og diskusjon om forskningsprosjektet BRIDGES og om de tverrfaglige temaene i skole og lærerutdanning.

En høylytt og meningstett podkast om barnehagefaglige temaer.

Sykepleiere for over hundre år siden på sykkel

I denne podkasten blir du kjent med noen av de temaene vi underviser i ved vår fleksible og desentralisert sykepleieutdanning.

illustrasjon podkast 9-16

En podkast om å ta det riktige valget etter videregående.

Mark-It podcast. Logo.

En podkast om markedsføring og strategi. Temaene er relatert til pensum koblet mot hva som skjer i næringslivet.

Metaforprat – En podkast om metaforer

En podkast i ti episoder der vi snakker om metaforene som er overalt i språket rundt oss. Vi gir konkrete eksempler på at metaforer virker både i politikk, reklame og terapi.

Opp med pæra. Logo.

Lærerutdannere og lærerstudenter snakker om læring og undervisning i en digital tid. En podkast fra LUDO-prosjektet.

Perspektiver på barnehagefaglige fenomener podkast illustrasjon

En podkast som søker å få til gode samtaler mellom barnehageforskere, -utdannere og andre i barnehagefeltet.

Rhetorical Leadership. Podcast logo.

How to lead people by persuasion? Dr. David Isaksen, who has a PhD in Rhetoric, explains.

I denne podkasten snakker Rønnaug Sørensen og Bjarne Isaksen om om kjønn og kjønnsforskning.

Forside av barnebok

Denne episoden dreier seg i hovedsak om boka Seriøst? Om sakprosa for barn som ble utgitt på Universitetsforlaget tidligere i vår. Forfatterne Trine Solstad og Ann-Mari Bugge forteller om sine møter med bildebokskapere og hvordan de i fellesskap funderer på hva sakprosabildebøker egentlig er. Hva står på spill for bildebokskaperne som forsøker å bygge broer mellom fagstoffet og barneleseren?

Illustrasjon av punkter som fylles ut i et skjema

Skikkethetspodden er for alle studenter, lærere og praksisveiledere som forholder seg til skikkethetsvurdering. I podden snakker vi om hva skikkethet er og hvordan skikkethetsvurdering foregår.

Bli kjent med noen av de temaene vi underviser i ved utdanningen i vernepleie og barnevern.

Studenthelsepodden logo

I denne podkasten snakker Signe V med psykolog Jarle og studentprest Pernille om gratis tilbud hos Samtaletjenesten og Prestetjenesten ved USN

Podkast om bærekraft og ledelse

Denne podkasten inneholder samtaler med et bredt spekter av eksperter og entusiaster innen ledelse og bærekraft.

KI generert bilde med tekst

Hvordan kan sykepleier argumentere, samhandle, rådføre seg med andre, tenke selvstendig eller tenke på nytt om anvendelse av kunnskap i uavklarte og utfordrende situasjoner.

Knyting av joggesko. Illustrasjonsfoto.

En podkastserie for studenter om idretts- og treningsvitenskap. Hvilke metoder brukes for praktisk treningsarbeid og forskning, og hvilken relevans har dette for trenerrollen?

USN Global. Podcast. Logo.

En podkast for studenter som er nysgjerrige på utveksling. Eller deg som har reist og er godt i gang med utenlandsoppholdet.

Writing History. Podcast illustration.

A podcast about the writers of ancient history. What prompted them to record these events? The implicit argument they may have been making to their audiences about their past, present, and future.

eDU-podden. Logo.

Tar opp aktuelle temaer innen undervisning, læring og digitalisering, og deler erfaringer fra ansatte i USN.

Arkivert

Digipådden. Illustrasjon.

En læringspod for og med mediestudentene ved campus Notodden.

Digitale refleksjoner. Logo.

Denne podkasten handler primært om digital teknologi i lærerutdanningen.

KLristin og Pias metodepod. Logo.

Metodepodkast: Nerdenes hevn over kjedelig fremstilling av forskningsmetodikk.

Lovupodden. Logo.

Om utdanningskvalitet. LOVU-banken skal bli en lærings- og vurderingsbank for felles læringsutbytter i helse- og sosialfagutdanningene.

Ola-podden. Logo.

Podkasten for deg som er student og ønsker nyttige, og unyttige, tips til studiene.

Rasteplasen. En podkast om reiseliv.

Rasteplassen er en podkast for påfyll, skuing og reflektering om bærekraftig reiseliv, steds- og bygdeutvikling.

Forskning, finansieringsmuligheter, søknadsskriving, EU Horisont Europa, utlysninger og andre temaer som vil være interessante for forskere.