Er du helsefagstudent? Nå er det behov for deg

Foto Torine Myran Nordås
Torine Myran Nordås tar ekstravakter på sykehjem. Hun mener alle dyktige sykepleierstudenter bør stille opp om de kan. – Dere sitter på stor kompetanse og vi trenger den virkelig nå!
Foto Birgitte Skaget
Birgitte Skaget tar ekstravakter, også noen ekstra lange vakter når det er mulig og trykket er ekstra høyt. – Erfaringen du vil få er ekstremt verdifull. Det gir et godt faglig utbytte og så gjør det godt for studentøkonomien også.
Ane Sundbø - sykepleierstudent
Ane Sundbø tar bachelor i sykepleie ved campus Porsgrunn. Hun er andreårsstudent og vil jobbe som tilkallingsvakt på infeksjon, mage og tarm ved sykehuset i Skien. Hun mener det er givende å jobbe på et sykehus og at det er stort at sykehuset har tillit nok til å ansette studenter. – Det er veldig lærerikt å få jobbe på sykehuset, og man kan ta med seg masse kunnskap videre inn i studiet.

Den nye smittebølgen gjør at sykehusene, kommunene og andre av USNs samarbeidspartnere har behov for forsterkninger med hender og hoder for å kunne gi alle pasienter nødvendig helsehjelp. Hvis du studerer sykepleie, vernepleie eller andre helsefag, oppfordres du til å melde deg som ekstra ressurs nå. Innsatsen kan gi deg verdifull arbeidserfaring som du kan bruke på CV-en senere.

Denne nettsiden oppdateres fortløpende.

Sykehuset i Vestfold

Sykehuset i Vestfold har stort behov for ekstra personell, og ønsker kontakt med studenter på bachelor- og videreutdanninger som kan ta vakter. Studenter kan ta kontakt med seksjonsleder HR Bemanning:

Marte Christensen Lindhjem
Marte.Christensen.Lindhjem@siv.no
Tlf. 913 421 28

Vestre Viken

Kontakt Bemanningsenheten via bem@vestreviken.no ved spørsmål. HR – Rådgiver tilknyttet de ulike lokasjonene vil ta kontakt med deg.

Kommunene i Vestfold og Telemark

Kommunene trenger flere som kan arbeide på sykehjem, hjemmetjeneste og bemannede boliger, men også med testing og smittesporing.

Dersom du har mulighet, oppfordres du av statsforvalteren til å melde deg som ekstra ressurs. Statforvalteren vil videreformidle ditt svar til de aktuelle kommunene.

Oppgi mailadresse, mobilnummer, type utdanning og hvilket studieår du er i, tidligere arbeidserfaring og hvilke kommuner det kan være aktuelt for deg å arbeide i.

Asker kommune

Bærum kommune

Drammen kommune

Drammen kommune har behov for helsepersonell og studenter innen helse som kan bidra i vaksinasjonsarbeidet.

Færder kommune

Holmestrand kommune

Horten kommune

Kontaktpersoner i Hjemmetjenesten i Horten er:

Vi håper å høre fra deg!

Kongsberg kommune

Kongsberg kommune trenger helsefagarbeidere/sykepleierstudenter/sykepleiere som kan jobbe på kommunens teststasjon. Det kan også være aktuelt å bistå/vaksinere på vaksinestasjon.

Kragerø kommune

Kragerø kommune har behov for ringevikarer til alle våre virksomheter:

• Bemannede omsorgsboliger for eldre, bofellesskap for funksjonshemmede, avlastningsbolig for barn/unge: virksomhetsleder Sissel Mostad tlf 992 05 788.
  • Marienlyst sykehjem og bokollektiv for personer med demens: virksomhetsleder Helene Moen Nesodden tlf. 918 22 907.
  • Hjemmesykepleien: virksomhetsleder Stella-Renèe Syvertsen tlf. 992 05 787.
  • Legevakt/LAR og Psykisk helse- /rus-team: virksomhetsleder Merete Kimestad tlf. 916 78 065.

Vi har også ledige helgestillinger som passer for bachelorstudenter: Stella-Renèe Syvertsen Virksomhetsleder for helsetjenester. tlf 992 05 787.

Larvik kommune

Modum kommune

Porsgrunn kommune

Sandefjord kommune

Bo- og behandlingssentre i Sandefjord kommune har behov for ringevikarer og helgestillinger til alle behandlingssentre og bofelleskap i seksjonen. Det er i tillegg muligheter for rekrutteringsstillinger og eventuelt sommerjobb:

Skien kommune

Tønsberg kommune

Øvre Eiker kommune

Øvre Eiker kommune trenger flere studenter som kan jobbe ved våre korttidsavdelinger, langtidsavdelinger (demens og somatikk), hjemmetjenestesoner og bemannede boliger. Mulighet for å få fast helgestilling og/eller rekrutteringsstilling.

Vi tilbyr konkurransedyktig lønn, godt arbeidsmiljø og varierte arbeidsoppgaver.

Oppgi kontaktinfo, type utdanning og hvilket studieår du er i, tidligere arbeidserfaring, om du har førerkort og hvilket arbeidssted som kan være aktuelt for deg.

Send til:

Vigdis Sund Tveiten, virksomhetsleder
vigdissund.tveiten@ovre-eiker.kommune.no
Tlf. 941 55 618

Kontaktinformasjon

På denne nettsiden formidler vi informasjon fra kommuner, helseforetak og andre samarbeidspartnere som har behov for økt bemanning som følge av koronapandemien, og som ønsker at studenter skal ta kontakt.

Ønsker du å publisere noe på denne siden? Send e-post til kommunikasjon@usn.no.

Kontaktperson ved USN: Kine Strand Bye.

Studentlisens

Studenter på tredje studieår i sykepleie, vernepleie og radiografi kan få studentlisens som kvalifiserer deg til flere oppgaver.

Slik gjør du:

1. Søk om studentlisens her.
  2. Du får få deretter en SMS med lenke til skjema fra Manpower hvor du kan registrere at du er interessert i å jobbe.
  3. Du vil så bli kontaktet av kommuner som har behov for flere helsefagarbeidere.