Bjørn Ove Grønseth

Grønseth er instituttleder ved USN Handelshøyskolen. Han har vært tilknyttet Universitetet i Sørøst-Norge og dens forløpere siden 1995 og har undervist i emner som markedsføringsledelse, forbrukeratferd, salg og salgsledelse, prisstrategi, destinasjonsutvikling og -ledelse, opplevelsesøkonomi, markedsføringskanaler og nettverk og strategiske allianser.

Grønseth sine fagområder er innen markedsføring hvor områder som forbrukeratferd, merkevarebygging, merkestrategi, omdømme, strategi foruten generell markedsføring. Foruten å være aktiv som forsker og publiserer på områder relatert til holdninger, adferd og merkevarer relatert til næringer som varehandel og reiseliv deltar jeg i utredninger, holder foredrag for virkemiddelapparat, næringer og andre institusjoner. 

Mine foredrag:

Stedet jeg bor – klager eller fremsnakker jeg?

Hva tenker jeg om meg, og hva tenker andre om meg? Kan man tenke slik om stedet jeg bor? Et produkt er ofte et merke og et merke kan ha et rykte eller omdømme. Folk har også et rykte. Kan lokalsamfunn også ha det?

Kommuner ønsker befolkningsutvikling og nyetableringer av virksomheter. De ønsker få sine ungdommer tilbake etter endt utdanning, hindre utflytting og kommuner sier også at de ønsker større gjennomslag hos sentrale myndigheter. Omdømmebygging er en viktig aktivitet når et lokalsamfunn skal jobbe med å nå sine målsettinger.

I dette populærvitenskapelige foredraget får vi et innblikk i hvor viktig - og hvorfor det er viktig - å fortelle egne innbyggere og omverdenen om de kvaliteter akkurat ditt lokalsamfunn har å by på.

Med bruk av teori, empiri og eksempler fra vitenskapelig arbeid vil Bjørn Ove Grønseth gi et innblikk hvordan omdømmet kan gi inntrykk av hva folk får, når de hører navnet på akkurat din kommune og lokalsamfunn.

Bjørn Ove Grønseth

Instituttleder

USN Handelshøyskolen
Institutt for økonomi, markedsføring og jus
Campus Ringerike (A 414)

Kontakt

Interessert i dette foredraget?
Kontakt Bjørn Ove Grønseth for å gjøre en avtale.