Prosjektleder for arbeidspakke 1: Tony Burner
Endring over tid
Evalueringens varighet (2021-2025) gir en unik mulighet til å følge endringer over tid, herunder av praksis, innhold, rolleforståelse, vurderinger, læring, ledelse med mer. Eller eventuell mangel på endring.
Aktivitetsteori, som baserer seg på sosiokulturelle teorier for læring og utvikling, har nettopp som formål å studere endringer over tid, og gå i dybden der man ser motsetninger, friksjoner, motstand.
Samarbeidsskoler
Vi har inngått inngå partnerskap med utvalgte skoler og lærere innenfor de nevnte fag for denne longitudinelle studien. Skolene er i vår region (tidligere Buskerud, og Vestfold og Telemark), der fordelingen by-land og store-små skoler er ivaretatt.
To av disse er USNs samarbeidsskoler, der vi vil gjøre nytte av våre praksiskoordinatorer og ikke minst lærere i kombinasjonsstillinger, det vi også kaller praksislærer II-stillinger.
Siden dette er skoler vi samarbeider tett med, har det også vært hensiktsmessig å inkludere to skoler som ikke er våre samarbeidsskoler, for å undersøke implementering, praksis og endring der.