Fagfelt: Pedagogikk, Grunnskolelærerutdanning, forsknings- og utviklingsarbeid i egen praksis, fenomenologi, kroppslighet i læring, undervisning og forskning, koreografi
Ansvarsområder
- Emneansvarlig: PEL 3 Grunnskolelærerutdanningen 5.-10,
- Underviser i Vitenskapsteori og metode på MGLU
- Veileder og sensor masteroppgaver i MGLU
- Hovedveileder for doktorgradsstipendiat Hilde M Hegna
- Prosjektleder PREParing for the unforeseen - developing teachers' and student teachers' practial knowledge through researching emotional experiences (PREP). Finansiert av Norges forskningsråd
- Leder for det pedagogiske utviklingsprosjektet: Praktisk kunnskap i skolen.
- Medforsker i det internasjonale forskningsprosjektet: Freedom to Make Sense: Embodied, Experiential and Mindful Research 2024 - 2027 Front page - Make Sense
- Forskningsleder for delprosjekt 1 - Lærerens pedagogiske interaksjonskompetanse - i forskningsprogrammet "Det er lærer du skal bli".
- Medlem av forskergruppa Barnekraft - Forskning på barnas kraft og marginaliserte tematikker i barnehagen
- Medlem av forskergruppa Veiledning i Profesjon og utdanning - https://www.usn.no/forskning/hva-forsker-vi-pa/barnehage-skole-og-hoyere-utdanning/veiledning-i-profesjon-og-utdanning/
- Medlem av forskergruppa Embodied making and learning - https://www.usn.no/forskning/hva-forsker-vi-pa/tradisjonskunst-kunstnerisk-utviklingsarbeid-og-praktisk-estetiske-fag/embodied-making-and-learning/
Kompetanse
2024 - Merittert underviser, USN
2023 - Professor i pedagogikk, USN
2022 - Dosentkompetanse i kroppsøving, USN
2020 - Professor i kvalifisering, USN
2018 - PhD i pedagogikk, Norges idrettshøgskole
2016 - Førstelektor i pedagogikk, Universitetet i Sørøst-Norge
2014 - Nasjonal forskerskole for lærerutdanning
2008 - Praktisk-pedagogisk utdanning m/FoU, Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
2001 - Master of Art, Performance studies, De Montfort University, Leicester, UK
1994 - Bachelor i koreografi, Kunsthøgskolen i Oslo