Anna er årets barnehageinspirator

Anna Moxnes er kåret til årets "Barnehageinspirator 2019"
Anna Moxnes er kåret til årets "Barnehageinspirator 2019". (Foto: Stian Kristoffer Sande)

Anna Moxnes er kåret til årets barnehageinspirator 2019. Det er studentene på barnehagelærerutdanningen ved USN som har nominert universitetslektoren.

Totalt ble 180 nominert til prisen og Anna Moxnes var en av fem finalister. Hun hadde tatt med seg moren og ei venninne på festmiddagen til Private Barnehagers Landsforbund.

LES OGSÅ: Anna ble nominert av studentene

– Moren min har inspirert meg gjennom hele livet. Noe av det som inspirerte meg til å bli barnehagelærer, var små anekdoter hun fortalte fra sin hverdag i barnehagen om alt det morsomme hun hadde gjort sammen med barna. Det fikk meg til å få øyene opp for at barnehagelæreryrket kunne være noe for meg også, fortalte Moxnes da hun mottok prisen som "Årets barnehageinspirator 2019".

Anna Moxnes, universitetslektor ved USN, mottok prisen som "Årets barnehageinspirator 2019" av styreleder i PBL.

Anna Moxnes vant PBL-prisen 2019

– Jeg er meg selv fullt ut i undervisningen, og er vel så streng og tydelig som snill og blid. Derfor ble jeg like mye overrasket som rørt da jeg fikk vite om nominasjonen, fortalte hun i forbindelse med nominasjonen.

Universitetslektoren setter ekstra pris på at det er studentene som har nominert henne. Hun eksperimenterer stadig med nye måter å undervise på.