Slik kommer du deg til campus Porsgrunn

Campus Porsgrunn har en sentral beliggenhet i Telemark, mellom Oslo og Kristiansand.

Bil og parkering

Alle som skal parkere på campus Porsgrunns p-plasser må registrere kjøretøyet elektronisk. Studenter og ansatte ved campus registrerer seg for studieåret mens besøkende kan registrere seg for dagsparkering via en ipad utenfor servicetorget (ved hovedinngangen). Det er gratis å parkere men du får gebyr om du ikke har registrert bilen din. Også elbiler må registreres.

Lading av elbil

Våre ladestasjoner leveres av MER. Du må ha ladebrikke for å benytte disse.

Plassering ladestasjoner
Det er montert 8 ladestasjoner ved parkeringsplassen bak bygg-B og 2 ladestasjoner ved parkering bygg-E.

Disse parkeringsplassene / ladestasjonene er forbeholdt EL-bil og hybridbiler og må være tilkoblet lading for å unngå parkeringsbot.

Priser
Alle ansatte og studenter ved universitetet vil inngå i en rabattordning som vil gjelde i hele operatørens ladenettverk.

Minimum rabatt er 20 %, maks rabatt er 40 %. Anlegget er forbeholdt ansatte, studenter og gjester mellom klokken 8-16.

Våre ladestasjoner vil ikke fremkomme på ladekartet til Grønn Kontakt. Dette er på grunn av det er ikke ønskelig for oss å ha andre brukere enn studenter og ansatte ved våre ladestasjoner.

Buss

Nærmeste bussholdeplass er fv 32, bare et par hundre meter fra campus.

Tog

Nærmeste togstasjon er Porsgrunn stasjon, 15 minutter å gå fra campus.

Planlegg reisen og kjøp billett på togselskapenes nettsider eller den nasjonale reiseplanleggeren Entur:

Sykkel

Det er et eget sykkelhus like ved bygg-A hvor man kommer inn med adgangskort. Her kan man sette sykkelen trygt under tak. Det er også flere sykkelstativer rundt om på campus, så det er lett å få parkert sykkelen sin.

Kjølnes ring 56

3918 Porsgrunn

Finn fram på campus

keyboard_backspace Slik finner du fram på campus