– Supert studentmiljø

Marthe Skoglund.
NEDPÅ: Marthe Skoglund tar master i engelskdidaktikk og trives med det gode miljøet på studiet.

Marthe Skoglund tar master i engelskdidaktikk.

Da Marthe Skoglund hadde fulført Bachelor i språk og litteratur (usn.no) med fordypning i engelsk, ble en master i engelskdidaktikk det naturlige valget videre.

– Jeg ønsket å fortsette å studere engelsk, så dette passet perfekt. Studiet passer kanskje best for de som virkelig ønsker å jobbe i skolen, men jeg kom inn med et annet utgangspunkt og har også følt at det har vært spennende og nyttig, sier Marthe.

Unikt samhold

For henne er det student- og fagmiljøet som er det mest positive med studiet.

– Det er lite og nedpå, noe som skaper et unikt samhold og samarbeid. Det er utrolig dyktige og kunnskapsrike forelesere, som støtter, løfter frem og heier på studentene i vår læring og utvikling. Jeg har fått utviklet min faglig kompetanse. Har lært utrolig mye nytt og spennende, og blitt utfordret personlig, faglig og intellektuelt, sier hun.

Fleksibelt

Studiet er organisert i samlinger på campus.

– Det er første gang jeg prøver et samlingsbasert studium, og det har fungert helt fint. Jeg må bare være noe mer strukturert med lesing på egenhånd, enn hva som kanskje faller meg naturlig. Det beste med at det er samlingsbasert, er hvor fleksibel man blir, og hvor lett det er å tilpasse hvis man jobber ved siden av. Det fungerer supert å kombinere denne masteren med deltidsjobb, forteller Marthe.