Hjemme for enhver pris?

Det er en helsepolitisk målsetting at eldre skal kunne bo hjemme så lenge som mulig. Det betinger imidlertid at de eldre opple-ver det som trygt.

Les hele kronikken fra Kanalen 23.06.2022.

Nome kommune er samarbeidspartner i forskningsprosjektet HEIME. I prosjektet skal vi undersøke hva eldre som mottar helsetjenester i hjemmet selv mener skal til for at eldre ikke bare skal kunne bo lenger hjemme, men få flere gode dager hjemme.

l tillegg til Nome kommune deltar Porsgrunn, Horten og Stavanger kommune. Prosjektet ledes av forskergruppen Eldre Forsk ved Universitetet i Sørøst-Norge og foregår i samarbeid med Universitetet i Stavanger.

keyboard_backspace Mer om prosjektet

Anette Hansen, Grethe Eilertsen, Helle K. Falkenberg, Therese Hugøy (alle fra Universitetet i Sørøst-Norge forskergruppen Eldreforsk), Wenche Moen Dahler (Nome kommune).