Prisvinnende studenter: – En opplevelse for livet

Forelesere og studenter under Euroweek - gruppebilde
EN OPPLEVELSE FOR LIVET: F.v: Eduards Aksjonenko (veileder, Latvia), Ingeborg Nordbø (USN-veileder), Sara Moe Snapa (USN-student), Trym Breivikås (USN-student), Mareks Dinga (student, Latvia), Ciaran Richter (student, Tyskland), Antra Vegnere (student, Latvia), Ming-Yen Chou (student, Tyskland). (Foto: Privat)

USN-studenter kom hjem til campus Bø med masse opplevelser i bagasjen etter deltakelse i årets Euroweek.

– For en opplevelse og reise det har vært! Jeg føler meg heldig som har fått være en del av dette fantastiske samarbeidsprosjektet. Jeg er evig takknemlig for opplevelsen vi hadde og menneskene jeg har møtt, skriver student Sara Moe Snapa i dette innlegget på LinkedIN

Sammen med Trym Breivikås vant hun andreplass for beste «project paper» (Can New Technologies Save Tourism?)

De var to av fem studenter fra USN Handelshøyskolen i Bø som deltok under årets Euroweek, og var på samme gruppe (bildet over).

Den internasjonale konferansen er for studenter og akademikere fra europeiske universiteter som er medlem av PRIME Networking.

100 studenter og 40 akademikere fra 15 land deltok, og årets tema var: “The Future of Technology and Innovation”.

I løpet av en uke møtes de for å presentere prosjekter de har jobbet med og løsninger de har kommet frem til.

Det konkurreres blant annet i beste innsalg (pitch), beste presentasjon og beste prosjektplakat (poster).

Studentene har jobbet i grupper gjennom flere måneder i forkant med å løse oppgaven de har blitt tildelt.

LES OGSÅ: Prisvinnende studenter: – Vi har lært utrolig mye

Dette er Euroweek

• Årets Euroweek foregikk i Brandenburg, Tyskland.
  • Fem studenter fra USN ved Institutt for økonomi og IT i Bø deltok, sammen med to veiledere fra USN.
  • De fem studentene kom fra ulike studieprogram på instituttet; både fra bachelor og master.
  • Studentene får 7,5 studiepoeng for deltakelsen, som har medført mye arbeid i perioden februar til slutten av april.
  • Neste års Euroweek vil skje i Mälardalen i Sverige, med tema «Dilemmas in the Transition Towards a Sustainable Future».

Les hele Saras innlegg fra Euroweek 2023 her