Arbeidspakke 1: Styring, leiing og koordinering
Arbeidspakke 1 dreier seg om å definere felles visjon og verdiar, utarbeide felles styringsstrukturar og ei samanslutning («pool») av ressursar på tvers av dei åtte universiteta våre.
1.1: Definere og overvake EDUC-erklæringa om felles verdiar og godt samarbeid
Leiar: Universitetet i Potsdam
Arbeidsgruppa skal utvikle eit EDUC-sjarter for felles verdiar og samarbeid, og står ansvarleg for dei formelle avtalane rundt konsortiesamarbeidet knytte til juridiske bindingar med vidare.
Arbeidsgruppa skal sørgje for kvalitetssikring, og for at den kontinuerlege utviklinga i prosjektet blir følgd etter planen.
1.2: Transformere institusjonelle strukturar for å implementere, overvake og evaluere EDUC
Leiar: Universitetet Paris-Nanterre
Arbeidsgruppa skal greie ut og utarbeide eit rammeverk for juridisk status for alliansen, og syte for implementering av dette når rammeverket er klart.
Arbeidsgruppa skal også leggje til rette for tettare samarbeid mellom administrative tenester på tvers av institusjonane gjennom fysiske og digitale møteplassar for administrative einingar som jobbar med det same området.
1.3: Utvikle digitale samarbeidsverktøy for læring og for tilsette og interessentar
Leiar: Universitetet i Potsdam
Med-leiar: USN
Arbeidsgruppa skal fokusere på vidareutvikling av digitale verktøy og plattformer for samarbeid mellom institusjonane. Arbeidsgruppa skal også lage ein digitaliseringsstrategi for «EDUC-campusen», spesielt med omsyn til virtuell mobilitet.
1.4: EDUC Knowledge Investment Fund
Leiar: Universitetet i Pécs
Med-leiar: Universitetet i Potsdam
Arbeidsgruppa skal kartleggje eksterne finansieringsmekanismar ved universiteta og utvikle ein EDUC-finansieringsstrategi med langsiktige mål.
Eit sentralt mål er å utvikle eit investeringsfond, med midlar frå pengeinnsamling (fundraising) i samarbeid med eksterne partnarar.
1.5: Sikre IT-tryggleik og personvern
Leiar: Universitetet i Potsdam
Med-leiar: Universitetet Jaume 1
Arbeidsgruppa har ansvar for gjennomgang av problemstillingar og dataavtalar når det gjeld alle moment rundt IT-tryggleik og personvern, og skal sørgje for at regelverk og lover blir følgde på området.
Arbeidspakke 2: Utdanningsagenda
Arbeidspakke 2 har mange utviklingsområde for samarbeid innan utdanning.
Sentrale område:
- felles samanstilling av ressursar
- opne dataløysingar
- saumlause mobilitetsmoglegheiter for studentar, doktorgradskandidatar og vitskapleg tilsette
- internasjonalisering av utdanning
- utvikling av minikvalifikasjonar (micro-credentials) med innovative undervisnings- og læringsformer
2.1: Skape eit berekraftig og digitalt EDUC-campus
Leiar: Universitetet Jaume 1
Med-leiar: Universitetet i Cagliari
Arbeidsgruppa skal utvikle ein omfattande og digital EDUC-campus, der utdanningstilbod, forskingssamarbeid og felles strukturar kan bli synleggjorde og tilbodne på tvers av alliansen og til omverda.
2.2: Opne EDUC-infrastrukturar og data for utdanning
Leiar: Universitetet i Potsdam
Med-leiar: Universitetet Jaume 1
Eksisterande infrastrukturar for open forsking og utdanning ved universiteta skal kartleggjast. Det skal identifiserast mønsterpraksis (best practice) på området, og utviklast eit vegkart for felles infrastrukturar og praksis i EDUC.
2.3: Internasjonalisering av pensum
Leier: Universitetet i Rennes
Med-leiar: Universitetet i Cagliari
Ei omfattande arbeidspakke som har fokus på tiltak for å styrkje internasjonalisering i studieprogramma innanfor følgjande område:
- utvikling av nettbaserte emne/kurs på tvers av institusjonane, som skal tilbydast for virtuell mobilitet av studentar mellom institusjonane
- utarbeide eit rammeverk for internasjonalisering av eksisterande studieprogram, og på basis av dette utvikle internasjonaliserte, lokale program på institusjonane
- utvikle eit rammeverk med målsetjing å utvikle minimum seks felles/dobbelgrader mellom institusjonane innan 2027
2.4: Utvikle innovative undervisningsformer innafor prioriterte fagområde – inkludert minikvalifikasjonar (micro-credentials) og intensivprogram
Leiar: Masaryk Universitet
Med-leiar: USN
Arbeidsgruppa skal utarbeide eit rammeverk for mikrosertifisering i EDUC for å utvikle nye, innovative felles undervisningstilbod som kan tilbydast på tvers av institusjonane. Diplom skal utviklast for formell dokumentasjon av kompetansen som er oppnådd.
2.5: Utvikle EDUC Gateway-program
Leier: Universitetet Paris-Nanterre
Med-leiar: Universitetet Pécs
Det skal tilbydast tverrfaglege studietilbod og EDUC GAP-year» som vil bli tilbode alle studentar i EDUC på følgjande område:
- GAP-year: fysisk mobilitet med tverrfagleg tilbod, 1-2 semester ved partnarinstitusjon
- GOMP: nettbaserte, tverrfaglege studietilbod som blir tilbode, 1-2 semester undervist virtuelt på tvers av alliansen
- GOLP: nettbaserte kurs i språk/interkulturell kommunikasjon som blir tilbode og undervist virtuelt til studentar på tvers av alliansen
2.6: Intensivere EDUC Teaching academy
Leiar: Universitetet i Potsdam
Med-leiar: Universitetet i Pécs
Arbeidsgruppa held fokus på utvikling av felles tiltak for støtte til undervisarar/forelesarar med spesielt fokus på innovative og digitale undervisningsformer.
Eksisterande tilbod ved universiteta blir kartlagt, mønsterpraksis blir delt, og det skal utarbeidast felles praksis for støttetenestene på tvers av institusjonane i EDUC.
Arbeidspakke 3: Forsking og innovasjon møter utdanning
Arbeidspakke 3 skal utarbeide ein strategi og ei felles samanslutning av ressursar med fokus på forskingsbasert utdanning. Det skal utviklast innovative undervisningstilbod på tvers av fagdisiplinar, med utgangspunkt i forsking.
3.1: Utvikle den langsiktige strategien for å gradvis knyte FoUI til utdanning
Leier: Universitetet i Cagliari
Medleiar: Universitetet Rennes 1
Arbeidsgruppa skal utvikle ein langtidsstrategi for arbeidet med å støtte opp under forskingsbasert undervisning i alliansen.
Det skal også utviklast eit felles utfordringsbasert masterprogram med eit eige ph.d.-spor for spesielt framifrå internasjonale studentar, som eit hurtigspor til ein forskarkarriere.
3.2: Samanlikne og utvikle kunnskapsoverføringssystema til partnarane
Leiar: USN
Med-leiar: Paris-Nanterre
Samarbeid om økosystem med fokus på industri, bedrifter og innovasjon:
- kartleggje og benchmarke (samanlikne ut frå gitte kriterium eller standardverdiar) økosystema til universiteta, med spesielt fokus på bedrifter, næringslivssamarbeid med vidare
- utvikle felles samarbeid på tvers av institusjonane med bakgrunn i felles styrkar og kvalitetar i økosystemarbeidet
3.3: Gjennomføre ein serie med aktivitetar der EDUC FoUI møter utdanning
Leiar: Universitetet i Rennes
Med-leiar: Universitetet i Cagliari
Arbeidsgruppa skal utvikle og implementere felles tiltak for å fremje forskings-/innovasjonsbasert undervisning:
- eit felleskurs i blanda format (blended) for bachelorstudentar i «Critical thinking and scientific method», skal kunne bakast inn i ulike studieplanar og inkludere både fysisk og nettbasert undervising
- tilby mellombels tilsetjing (internship) for masterstudentar, med fysisk mobilitet til partnaruniversiteta.
- tilby forskarsommarskular for master- og ph.d.-studentar i blanda format.
3.4 Skipe EDUC forskarskolar og postdoktor-nettverk
Leiar: Masaryk Universitet
Med-leiar: Universitetet Rennes 1
Samarbeide om konkrete tiltak for å auke tverrfagleg kompetanse hos ph.d.-/postdoktor-kandidatar og skipe eit nettverk for unge forskarar gjennom:
- utvikling av ein database for overførbare dugleikar (transferrable skills) for ph.d.-studentar og postdoktorar
- utvikling og arrangering av i alt åtte «postdoktor-retreats» – eitt for kvart universitet
- utvikling av avtalar for felles rettleiing (cotutelle) og kunnskapsbase for rettleiing av doktorgradsstudentar på tvers av alliansen
Arbeidspakke 4: Samfunnsutvikling/samfunnsengasjement
Arbeidspakke 4 skal styrkje formidlinga av dei europeiske verdiane inkludering, mangfald og likeverd gjennom å samarbeide med samfunnsaktørar/regionar når det gjeld å løyse felles samfunnsutfordringar, integrere undervisning og forsking og finne innovative tilnærmingsformer i samhandling med eksterne aktørar.
4.1: Definere EDUCs handlingsplan for samfunnsutvikling/samfunnsengasjement
Leiar: USN
Med-leiar: Pécs
Arbeidsgruppa skal kartleggje eksisterande prosjekt og tiltak ved institusjonane, og på basis av dette utarbeide ein handlingsplan som skal implementere felles tiltak for 2024-26 når det gjeld samarbeid med samfunnsaktørar regionalt og internasjonalt med formål om å løyse felles samfunnsutfordringar.
Arbeidsgruppa fokuserer på inkludering, mangfald og likeverd.
4.2: Pilotering av EDUC Youth Integration Lab
Leiar: Universitetet i Paris-Nanterre
Med-leiar: Universitetet i Potsdam
Samarbeid om å nå ut til grupper av marginaliserte, unge menneske gjennom:
- utvikling og implementering av konkrete tiltak i form av arrangement på campus for å nå ut til ei målgruppe av marginalisert ungdom/unge menneske
- fokus på inkludering, med utgangspunkt i kjønn, etnisitet, seksuell legning/orientering.
- universiteta skal arrangere eit tre-dagars arrangement på eitt eller fleire av sine campus i løpet av 2025-26 for denne målgruppa, med fokus på desse spørsmåla.
4.3: Organisere utfordringsbasert læring i lag for å fremje (sosial) entreprenørskapstankegang
Leiar: Universitetet i Rennes
Med-leiar: UNICA
Felles samarbeid om entreprenørskaputdanningar gjennom å:
- analysere og samanlikne eksisterande utdanningsprogram innan entreprenørskap ved dei åtte universiteta
- utvikle eit rammeverk for ein «internasjonal, entreprenøriell tankesett-modul».
- designe og utvikle ein virtuell IEM-modul som kan inngå som ein del av studieprogramma, og som blir rulla ut i 2025
- utarbeide eit opplegg for «EDUC Talents and Entrepreneurial Skills in Europe»-days, for studentar og fagmiljø, som blir sette i gang i 2024 og blir arrangerte over tre år ved dei ulike universiteta.
4.4: Utvikle EDUCs ordning for mellombels tilsetting av studentar, lokalt og internasjonalt
Leiar: Universitet Jaume 1
Med-leiar: Universitetet I Pecs
Felles samarbeid om mellombels tilsetting (internship) for bachelor- og masterstudentar gjennom å:
- kartleggje formelle regelverk og retningslinjer, ekspertise, praksis og behov for internasjonale ordningar for mellombels tilsetting av studentar ved universiteta
- utarbeide felles retningslinjer og avtaleverk for mellombels tilsetting av studentar ved EDUC-universiteta.
- utvikle ei felles søkjeplattform for deling av informasjon om mellombels tilsetting av studentar
- utvikle ein nettbasert modul innan tverrgåande kompetansar for tilsettingsattraktivitet (“transversal employability skills”)
- utvikle felles EDUC ordningar for mellombels tilsetting av studentar, praksis og mentoraktivitet
Arbeidspakke 5: Agenda for utvikling av tilsette
Utvikle felles samanstilling av ressursar for tilsette og innovative lærings- og kompetansehevingsløysingar for vitskaplege og teknisk-administrativt tilsette. Dessutan: Styrking av akademiske karrierar og karriereløp for unge forskarar.
5.1: Greie ut EDUCs politikk for utvikling av tilsette
Leiar: Masaryk Universitet
Med-leiar: Universitet Jaume 1
Arbeidsgruppa skal utvikle ein felles EDUC-politikk for kompetanseheving av tilsette.
5.2: Utvide tilsettopplæringa, inkludert tverrpartnarskapleg mentorordning og tilsetteoverføring
Leiar: USN
Med-leiar: Universitetet i Rennes
Arbeidsgruppa skal samarbeide om åtgjerd for kompetanseheving og mobilitet av administrativt tilsette gjennom:
• tilbod om nettbaserte kurs i språk og interkulturell kommunikasjon
• utvikle eit mentorprogram for teknisk-administrativt tilsette
• utvikle eit utvekslingsprogram for å utveksle teknisk-administrativt tilsette, av kortare og lengre varigheit i form av jobbskygging og tematiske tilsette-veker (staff weeks) for definerte målgrupper
5.3: Utforske og prøve ut felles program for unge forskarar
Leiar: Universitetet i Cagliari
Med-leiar: Universitetet i Paris- Nanterre
- utvikling av eit felles rammeverk for eit utviklingsprogram for unge forskarar
- identifisering av forskingsområde og partnarar for tre to-årige stillingar for unge forskarar, som blir sette i verk og implementerte i 2024
- søknad om midlar frå Marie Skłodowska Curie Actions (MSCA) i 2025-26 til vidare forskingsstipend
5.4: Utforske og skissere ei felles professorstilling i EDUC med open fagleg profil
Leiar: Universitetet i Potsdam
Med-leiar: Universitetet Rennes 1
Arbeidsgruppa skal utvikle eit eige EDUC-professorat på tvers av institusjonane, med ein open fagleg profil gjennom å:
- utvikle og analysere ulike juridiske og økonomiske bindingar knytt til utvikling av eventuelle rammeverk for professorat på tvers av åtte institusjonar
- utarbeide eit vegkart for iverksetjing og implementering av EDUC-professorat frå 2026
5.5: Styrke nøkkelkompetansane til forskarar
Leiar: Masaryk Universitet
Med-leiar: Universitetet i Cagliari
Arbeidsgruppa skal utvikle og implementere eit felles program for kompetanseheving (forskingsformidling, karriereutvikling med meir) av forskarar med fokus på
- digitale dugleiker
- forskingsformidling
- karriereutvikling
- kvinner i akademia
Arbeidspakke 6: Påverknad, formidling og deling
Arbeidspakke 1 dreier seg om å definere felles visjon og verdiar, utarbeide felles styringsstrukturar og ei samanslutning («pool») av ressursar på tvers av dei åtte universiteta våre.
6.1: Utvide EDUCs formidlingsplan og fellesskapsbygging
Leiar: Universitetet i Pécs
Med-leiar: USN
Arbeidsgruppa skal vidareutvikle og implementere ein plan for formidling av EDUC-aktivitetar og resultat, gjennom ulike kanalar: nettsider, sosiale medium og ulike arrangement knytt til EDUC.
6.2: Bidra til samarbeid mellom EUI-alliansane og deling av resultat
Leiar: Universitetet i Cagliari
Med-leiar: Masaryk Universitet
Arbeidsgruppa skal bidra til samarbeid med andre European Universities Initiative-alliansar (EUI) gjennom deling av resultat, erfaringar og kunnskap på tvers. Samarbeider tett innanfor European Universities Initiative (EUI).
6.3: Gje liv til nettverket av EDUC-vener (interessentar, tidlegare studentar, donatorar og sponsorar)
Leiar: Universitet Jaume 1
Med-leiar: Masaryk Universitet
Kartlegge, utarbeide og implementere ein strategi for samarbeid med det eksterne nettverket til partnaruniversiteta, premissleverandørar, alumni, sponsorar og andre.