Institutt for helse-, sosial- og velferdsfag

Institutt for helse-, sosial- og velferdsfag driv bachelorutdanningene i vernepleie og i barnevern, masterutdanninga samfunn og helse. Vi tilbyr etter- og vidareutdanningar mellom anna innan oppvekst, barn og unge, rus og psykisk helse, evaluering og folkehelse, tannpleie og helsefremmande arbeid.

Masterutdanninga i samfunn og helse har fire studieretningar, som reflekterer kjernekompetansen i instituttet:

• Psykisk helse og rus
  • Helsefremmande arbeid
  • Førebyggande arbeid med barn og unge
  • Funksjonshemming og samfunn

Instituttet har òg eit fagmiljø i samskaping og sosial innovasjon som bidrar vesentleg inn i utdanningane.

Forsking

Institutt for helse-, sosial- og velferdsfag forskar på fagområda vi utdannar innanfor, herunder:

• Recovery og samarbeidsforsking i psykisk helse- og rusarbeid
  • Samskaping, sosial innovasjon og sosialt entreprenørskap i velferdssamfunnet
  • Folkehelsearbeid og helsefremmande arbeid i nærmiljø/lokalsamfunn, oppvekstarenaer, arbeidsliv og politikk
  • Endringsprosessane og tenestene i velferdsstaten til usatte grupper
  • Barn og unges levekår i oppvekst og utdanning

Forskingsgruppene våre utviklar forskingsbasert kunnskap særleg om korleis menneske i utsette livssituasjonar kan ta eigne ressursar i bruk, og om korleis samfunn og tenester kan innrettast for å fremje helse, velferd og menneskerettar. Forskingsgruppene bidreg også til høg kvalitet i utdanningane, og våre uteksaminerte studentar har kompetanse som er etterspurd i arbeidslivet.

Instituttet har følgjande forskingssentera og forskingsgrupper:

Regionalt samarbeid

Vi legg stor vekt på å samarbeide med både offentlege, frivillige og private aktørar i vår region. Vi samarbeider med praksisfeltet, arbeidsgivarar, frivillige organisasjonar, personar med eigenerfaring og andre for å møte ulike former for kompetansebehov, mellom anna gjennom forskings-, evaluerings- og rettleiingsoppdrag, og skreddarsaum av etter- og vidareutdanning. Gjennom langvarig og godt samarbeid med offentlege og private aktørar har vi ein unik tilgang på relevante praksisstader i tenester til funksjonshemma, i barnevern og innan psykisk helse- og rusarbeid.

Vi tilbyr òg evaluering, rettleiing, og kompetansestøtte i innovasjons- og utviklingsprosessar. Vi deltar som samarbeidspartnarar i kompetanse- og kunnskapsutvikling, til dømes i forskingsprosjekt. Vi har kompetansesenter i barnevern og i sosial innovasjon, som jobbar utoverretta med kompetanseutvikling og samskaping.

Våre langsiktige ambisjonar

• Å danne og utdanne menneske som fremjar helse, velferd og menneskerettar
  • Å førebu studentar på krav og forventningar dei vil møte som tilsette i arbeidslivet generelt og i helse-, sosial- og velferdstenester spesielt
  • Å bidra til systematisk kompetanseutvikling innan alle våre fagområde
  • Å bidra til inkludering i samfunns- og arbeidsliv
  • Å utvikle og ta i bruk erfaringskunnskap i utdanning, forsking og innovasjonsarbeid
  • Å styrkje den forskingsbaserte kunnskapen om samanhengar mellom politiske avgjerdsprosessar, samfunnsutvikling og endringsprosessar i helse-, sosial- og velferdstenester
  • Å styrkje den forskingsbaserte kunnskapen om sosial forskjell og folkehelsearbeid lokalt og nasjonalt
  • Å engasjere oss i samfunnsdebatten gjennom ulike formidlingskanalar i saker der vi har relevant kompetanse

Gjennom realisering av ambisjonane beskrive over, vil vi bidra til sosial, økonomisk og økologisk berekraft i nyskapande samarbeid og samskaping med aktørar i arbeids- og samfunnsliv regionalt, nasjonalt og internasjonalt.