Hva skal jeg bli – og hvordan skal jeg bli det?

Illustrasjon podkast hovedbilde

En podkast om å ta det riktige valget etter videregående.

Hvordan vet du forskjellen på gode og dårlige råd, og hvem bør du egentlig høre på? Skal du ta mer utdanning i det hele tatt? Kanskje det er bedre å gjøre noe annet, kanskje ta et friår etter videregående?

I denne podden får du hjelp fra en erfaren rådgiver som har jobbet mange år på videregående. Hun vet hva som er lurt å tenke på, når du skal velge utdanning og yrke.

«Hva skal jeg bli – og hvordan skal jeg bli det?» er en podkast fra Universitetet i Sørøst-Norge (USN). Du finner den i alle de vanligste podkast-appene.

Jan-Henrik Kulberg og Anne Holm-Nordhagen driver podkasten "Hva skal jeg bli - og hvordan skal jeg bli det?"

Tips til bruk i karriereveilednings-praksis

Her vil vi publisere materiale kan brukes av rådgivere i skolen.

Episode 1: Opplegg, Arbeidsark 1, Arbeidsark 2

Episode 2: Opplegg

Episode 3: Opplegg, Arbeidsark 3

Episode 4: Opplegg, Arbeidsark 4

Episode 5: Opplegg, Arbeidsark 5, Arbeidsark 6

Disse hører du

Anne Holm-Nordhagen er vår faste ekspert i podden. Hun er universitetslektor på USN. Anne har tatt master i karriereveiledning og er nå programkoordinator for universitetets master i karriereveiledning.

Anne har jobbet som lærer og rådgiver i videregående skole i 10 år. Før det jobbet hun som sykepleier og som spesialsykepleier i psykisk helse.

Jan-Henrik Kulberg er fast programleder i podden.
Han jobber i kommunikasjonsavdelingen ved USN og har tidligere vært mange år i NRK Radio.