Ansvarsområder
- Master i Helsetjenesteinnovasjon og digital anvendelse
- Emneansvarlig for "klinisk vurderingskompetanse for sykpleiere" et 7,5 stp kurs for sykepleiere.
- Emneansvarlig for SPLVIT2 , Sykpleie til akutt, kritisk og langvarig syke, 2.studieår på fulltid- og desentralisert fleksibel utdanningsløp.
- Grunnleggende Systematisk Klinisk Undersøkelse og Vurdering (G-SKUV)
- Stipendiatrepresentant i PhD programutvalget i Personorientert helsearbeid i Fakultet for helse og sosialfag jan. 2019-des.2021.
Kompetanse
Noen av mine hovedfokus i min jobb er:
- Fremtidens behov for helsetjenester
- Digital helsekompetanse hos helsepersonell
- Fundamentals of Care
- Grunnleggende Systematisk Undersøkelse og Vurdering (G-SKUV)
- VR simulering
- Virtuell simulering
- Sette teori og praksis i sammenheng gjennom kunnskapsutvikling, videreformidling og kunnskapsteorier. Utforsker hvordan teori-, simulering- og praksis gir gode faglige overganger og kunnskapsutvikling.
- Utforske ulike pedagogiske undervisningsmetoder gjennom blende learning og flippet undervisningedesign.
- Fokusere på systematiske kliniske undersøkelser og vurderinger- hvordan omsette naturvitenskaplig kunnskap om til kliniske observasjoner og vurderinger.
- Fokus på ernæring i både kommune- og spesialisthelsetjenesten.
- Gastroenterologi
- Kirurgi
CV
2018- 2023: PhD kandidat. Prosjekt: Fit for practice - Exploring competence in physical assessment from the last educational year to two years as a newly graduated nurse.
2012: Master i sykepleievitenskap, ISV UiO. Masteroppgave: Kunnskap om ernæring i hjemmesykepleien
2008: Videreutdanning i klinisk sykepleie med fordypning i gastroenterologisk sykepleie, HiB
2005: Bachelor i sykepleie, HIO
Prosjekter:
2025-2028: Prosjekttildeling fra NFR. Prosjekttittel: "Tillit og kompetanse for bærekraftig digitalisering av helse- og omsorgstjenester i små kommuner". Prosjektdeltaker. Samrbeid mellom Hallinghelse, VestTelemark og USN.
2024-dd: CoTech, prosjektmedarbeider i arbeidspakken om digital helsekompetanse.
2021- dd: VR som undervisningsmetode i sykepleierutdanningen.
2018: Tildeling av forskningsmidler fra Thon Stiftelsen for Studentaktive læringsmetoder gjennom prosjektet "Klinisk vurderingskompetanse – overføring av naturvitenskap til sykepleierens praksis" Hilde Eide, Anne Moen, H.Ösp Egilsdottir og Kirsten Røland Byermoen
2017- 2019 MOOC, Massive open online course i kliniske vurderinger. Samarbeidsprosjekt med UiO, ISV.