Min PhD er fra Stockholm Universitet, den omhandler hvordan identitet ble omformet ved sykepleierutdannelsen hos Røde Korsets Sykepleierhøyskole i Stockholm i perioden 1945-1977, da sykepleier utdannelsen ble akademisk i Sverige.
I dag underviser jeg både på barnehagelærerutdannelsen og på masterutdannelsen i spesialpedagogikk ved Sørøst Universitet.
Mine interesse områder er pedagogiske perspektiv relatert til kjønn, mangfold, demokratisk dannelse, mestring, veiledning og profesjon. Jeg veileder både bachelorstudenter og masterstudenter relatert til disse pedagogiske perspektivene.
I regi av kompetanseløftet er jeg i skoler og barnehager å foreleser om fysisk aktivitet og psykisk helse. Har vært med i både podd og film relatert til fysisk og psykisk helse.
Jeg er forskningsleder i to studier, en studie er finansiert av Regionalt forskningsfond Vestfold og Telemark som studerer inkludering i naturbarnehager. Mangfold og likestilling blant barn og ansatte.
Den andre studien studerer alternativ supplerende kommunikasjon (ASK) i barnehagen, hvilke erfaringer personalet har gjort seg og hvordan dette benyttes for alle barn.
Ansvarsområder
Emne ansvarlig på master emnet Rådgivning veiledning og innovasjon 15 hp (MP-RVI4400)
Underviser på HBAC-1-VF-V - å skrive bacheloroppgave på barnehagelærerutdannelsen.
Veileder studenter både på masternivå og bachelornivå på barnehagelærerutdannelsen og i spesialpedagoikk.
Jobber i Regional ordning for barnehagebasert kompetanseutvikling.
Jobber i Kompetanseløft for spesialpedagogikk og inkluderende praksis.