Sette / endre PIN-kode på USN-kort

Studenter og ansatte kan selv sette/oppdatere PIN-kode på USN-kort. NB! Dette gjelder foreløpig ikke for studiested Kongsberg.

1. Gå til konto.usn.no og velg Aktivere/Oppdatere konto
  2. Velg Student eller Ansatt og deretter Oppdater kontoinformasjon
  3. Logg inn med brukernavn og passord.
  4. Skriv inn PIN-koden du ønsker.

Dette er dessverre foreløpig ikke tilgjengelig for studiested Kongsberg

I , Notodden, Porsgrunn, Rauland, Ringerike og Vestfold er den klar til bruk etter to-tre minutter.

I Drammen er ny PIN-kode klar til bruk dagen etter at du har endret den.  Hvis det haster med å endre, må du da gjøre det hos Securitas i resepsjonen.  Da bør du også endre til samme PIN-kode på konto.usn.no etterpå.

NB! Ved aktivering av USN brukerkonto bør man vente en times tid før man setter en PIN-kode. Hvis man setter en PIN kode FØR systemet har rukket å opprette deg som person i adgangskontrollsystemet (styrer med dører på campus), vil ikke PIN koden kunne kobles til korrekt person.