Lørdagsuniversitetet Lier: Kvalitet: Et spørsmål om hode eller hender?

Denne aktiviteten har blitt kansellert.

Hvordan skal vi løse fremtidens utfordringer med mangel på helsepersonell? Populærvitenskapelig foredrag med dekan og helseforsker Pia Bing-Jonsson.

Har du spørsmål?

Arrangementet er dessverre avlyst, men vil bli satt opp igjen på et senere tidspunkt.

Til grunn for dette spørsmålet ligger en pågående debatt i samfunnet om hvordan vi skal løse fremtidens utfordringer med mangel på helsepersonell.

Debatten kan ofte få steile kanter der noen påstår at det viktigste er å få nok hender til å utføre jobben, mens andre mener at det er først og fremst kompetanse som er svaret på helsetjenestens utfordringer. I dette foredraget presenteres forskningens svar på spørsmålet.

Bing-Jonsson er dekan ved fakultet for helse- og sosialvitenskap, og er daglig leder for fakultetets faglige og administrative virksomhet.

Hun har forsket på profesjonell kompetanse i ti år og er opptatt av at vi utdanner til det yrkeslivet vi til enhver tid har, har en fornuftig og framtidsrettet arbeidsdeling, og at vi legger til rette for kompetanseheving og livslang læring.

Hun er opptatt av å formidle forskning på en forståelig måte, og liker at publikum blir engasjert og stiller kritiske spørsmål til det hun formidler.

Til daglig jobber hun med kompetansespørsmål i helse- og sosialfaglige utdanninger, og er stolt av å lede et fakultet som har et så bredt tilbud av utdanninger for mennesker som vil gjøre en forskjell i verden.