Lørdagsuniversitetet Horten: Hvilket språk kan du?

Hva vil det si å kunne et språk, og hvorfor er nordmenn så opptatt av språk, er blant temaene som professor Tony Burner tar opp i dette populærvitenskapelige foredraget.

28 Oct

Praktisk informasjon

Har du spørsmål?

Tony Burner - fotoHva vil det si å kunne et språk, hvorfor er nordmenn så opptatt av språk, skal vi reagere mot språkendringer og hvorfor lærer vi engelsk fra 1. klasse men flere språk først fra 8. klasse?

Tony Burner er professor ved lærerutdanningene på Universitetet i Sørøst-Norge (USN). Han har studert engelsk, norsk som andrespråk, historie, didaktikk og veiledningspedagogikk.

Han har blant annet forsket på flerspråklighet og mangfoldskompetanse i skolen og har lang erfaring fra arbeid i likestillings- og inkluderingsutvalg.

Burner har tidligere jobbet som lærer i ungdomsskole og videregående skole, og har hatt et forskningsopphold i Australia. Noen av hans interesser er sosiale medier, filmer, reise og matopplevelser.