Nettverket er en arena for å dele forskning, utveksle erfaringer og utvikle institusjonenes egen praksis knyttet til kompetanseutvikling og partnerskap med barnehage- og skolesektoren. Arbeidet i nettverket skal stimulere til utvikling og styrking av det spesialpedagogiske feltet og inkluderende praksis, både i lærerutdanninger, spesialpedagogiske utdanninger og helse- og sosialfaglige utdanninger. Gjennom samarbeid skal nettverket bidra til å bygge ned skillene mellom de ulike profesjonsutdanningene til beste for laget rundt barna/elevene.
Forslagskasse
Har du et forslag på tematikker, foredragsholdere, ønsket innhold på nettsiden eller bare litt ris eller ros?
Koordinatorer
USN er koordinator for nettverket. Disse utgjør den faglige styringsgruppen for nettverket:
- Marianne Sandvik Tveitnes, Universitetet i Stavanger
- Mirjam Harkestad Olsen, UiT Norges Arktiske Universitet
- Silje Ims Lied, Høgskulen i Volda
- Hilde Sofie Stokke, Universitetet i Sørøst-Norge
Slik er vi organisert
Nettverket er organisert i en styringsgruppe som består av de faglige koordinatorene, samt en administrativ prosjektleder fra USN. I tillegg er det opprettet et Arbeidsutvalg med bred faglig deltakelse fra UH-sektoren, samt en representant fra Statped. Arbeidsutvalget utgjør totalt 7 personer:
Arbeidsutvalg:
- Randi Edland Kroken, UiA
- Ellen Madsen Andenes, HVO
- Kathrin Olsen, Nord Universitet
- Kristian Øen, NLA
- Rolf Bjarne Fasting, OsloMet
- Unni Synnøve Fuglestad, UiS
- Inger Larsen, Statped
Styringsgruppe:
- Marianne S.Tveitnes, UiS
- Mirjam H.Olsen, UiT
- Silje Ims Lied, HVO
- Hilde S.Stokke, USN
- Hilde Johnsen, Sekretær USN
Arbeidsutvalgets rolle er å bringe inn tverretatlige og faglige tematikker til styringsgruppa. Samt bidra til at utfordringer og muligheter, når det gjelder måloppnåelse innenfor ordningen Kompetanseløft for spesialpedagogikk og inkluderende praksis, blir en del av nettverkssamlingene.
Styringsgruppas rolle er å bidra til at nettverket tar opp faglige og organisatoriske utfordringer på nettverkssamlingene, som medvirker til måloppnåelse innenfor Kompetanseløft for spesialpedagogikk og inkluderende praksis.