Ansvarsområder
- underviser og veileder i vitenskapsteori og forskningsmetode
- underviser og veileder i grunnskolelærerutdanningene
- underviser og veileder i internasjonal lærerutdanning ved Campus Drammen
- underviser og veileder i verdibasert endringsledelse og PPU for folkehøyskolene
Kompetanse
- filosofisk praksis
- dialogmetoder
- erfaringsbasert læring
- selvdanning (paideia)
- praktisk visdom (fronesis)
- filosofisk mindfulness
- vitenskapsfilosofi
- etikk
- voksenopplæring
CV
Utdanning
- 2016 – 2018: diplom og sertifikat «voksenlærer» (120 ECTS; hovedfokus: undervisning, trening, gruppeledelse), Østerriksk Akademi for Voksenopplæring
- 2011 – 2013: videreutdanning «dialogisk og filosofisk praksis» (30 ECTS; hovedfokus: eksistensielle og etiske dialoger), Norsk Selskap for Filosofisk Praksis i samarbeid med Høyskolen i Buskerud
- 2004 – 2007: doktorgrad i filosofi ved Universitetet i Wien (Dr. phil.; hovedfokus: vitenskapsfilosofi)
- 1997 – 2004: magistergrad i filosofi ved Universitetet i Wien (Mag. phil.; hovedfokus: filosofi, sosiologi, statsvitenskap)
- 1991 – 1996: eksamen artium ved videregående skole for kulturmanagement i Steyr
Arbeid
- 2019 – dd.: Førsteamanuensis i pedagogikk ved Universitetet i Sørøst-Norge
- 2007 – 2018: Selvstendig filosofisk praktiker med fokus på forskjellige utdanningskontekster
- 2013 – 2018: Lektor ved Folkehøyskolene i en lærerutdanning for Sokratisk dialog og filosofisk praksis
- 2015 – 2018: Leder for trening og videreutdanning ved Trilogos – institutt for personlighetsutvikling i Zürich/Sveits.
- 2007 – 2015: Høyskolelektor i lærerutdanningen for etikk og praktisk filosofi ved Pedagogisk Høyskole i Nedre Østerrike
- 2008 – 2012: Høyskolelektor i lærerutdanningen for etikk og praktisk filosofi ved Pedagogisk Høyskole i Øvre Østerrike