Ansvarsområder
- Prosjektleder og fagansvarlig PfDK-MOOC 30 stp ( et oppdrag fra UDIR)
- Utvikling/koordinering av studium PfDK-MOOC
- Prosjektleder, fagansvarlig og emneansvarlig Lærerspesialistutdanning i PfDK på masternivå 60 stp (Oppdrag UDIR)
- Utvikling/Koordinering av master for lærerspesialistutdanningen: Profesjonsfaglig digital kompetanse (PfDK).
- Emneansvarlig for fordypningsemne: Didaktikk og digitale læringsressurser, aksjonslæring og –forskning innenfor master for lærerspesialistutdanningen: Profesjonsfaglig digital kompetanse (PfDK).
- Med i lederteamet i forskergruppen LÆDIME (Læring, læringsdesign og digitale medier)
- Forskning - iPad i undervisning
Kompetanse
Tor Arne Wølner is professor of ICT in learning and pedagogy at the university college Southeast Norway. The last years he has worked a lot with dialogue pedagogy and interactive whiteboards, and has been project manager in the projects Nordic SMART Board project and EU Interreg project GNU (Transboundary Nordic Teaching). In addition, it may be noted that he has released a number of books and articles about learning leadership through dialogue based teaching with interactive whiteboards, assessment and Lesson Study as a method of action learning and research.
Mer informasjon om Tor Arne Wølner (en)
CV
- 2017 - ... Dosent - IKT i utdanning og pedagogikk, Universitetet i Sørøst-Norge(USN).
- 2014 - 2016 Dosent - IKT i utdanning og pedagogikk, Høgskolen i Buskerud og Vestfold(HBV)
- 2007 - 2014. Førstelektor - IKT i utdanning og pedagogikk, Høgskolen i Vestfold.
- 2002 - 2006 Høgskolelektor - IKT i utdanning og pedagogikk, Høgskolen i Vestfold.
- 2000 - 2002 Pedagogisk konsulent - IKT i utdanning - Bærum kommune.
- 1996 - 1999 Pedagogisk konsulent - IKT i utdanning Holmestrand kommune.
- 1991 -1996 Utdannings- og forskningsdepartementet: Kursplanlegger, programutvikling og oversettelse av programmer til undervisning.
- 1991 - 1993 Adjunkt og Høgskolelektor, 50% akademisk stilling - IKT og utdanning, Høgskolen i Vestfold.
- 1995 - 1996 Ressurssenter for Nasjonalt læremiddelsenter. Design og programutvikling (kontraktstilling)
- 1980 - 1996 Lærer i ungdomsskolen (8. - 10.) Emner: Matematikk, samfunnskunnskap, Keramikk og musikk.
Publikasjoner
Wølner, T. A., Kverndokken K., Siljan, H. H. og Moe, M. (red.). (2018). 101 digitale grep – en didaktikk for profesjonsfaglig digital kompetanse. Bergen: Fagbokforlaget.
Wølner, Tor Arne &Horgen, Svend Andreas. (2018) Kan omvendt undervisning fremme refleksjon og dybdelæring?. I: Wølner, T. A., Kverndokken K., Siljan, H. H. og Moe, M. (red.). 101 digitale grep – en didaktikk for profesjonsfaglig digital kompetanse.. Fagbokforlaget
Olsen, Knut Rune & Wølner, Tor Arne. (2017) Lesson Study og Læreres læring. Gyldendal Akademisk.
Wølner, Tor Arne & Gjertsen, Stian. (2015) Interaktive tavler. Endret undervisningspraksis. Dialogpedagogikk på ungdomstrinnet og i videregående opplæring. Fagbokforlaget
Se ellers Cristin