Ny idebank til masteroppgaver

To personer står foran en vegg hvor det er hengt opp en tidslinje med gule lapper.
Idebanken er en vinn-vinn-løsning. Arbeidsgiver kan få undersøkt problemstillinger i egen bedrift og studentene får mulighet til å jobbe med relevante prosjekter i tett samarbeid med arbeidslivet.

Vil bedriften eller organisasjonen din bli bedre på bærekraftige løsninger? Masterstudentene våre bistår arbeidslivet med ny kunnskap.

Senter for bærekraftig omstilling etablerer en idebank med temaer og problemstillinger innen bærekraft. Privat næringsliv, offentlig sektor og frivillige organisasjoner som har aktuelle problemstillinger kan melde inn dette som studenter kan bruke i sine masteroppgaver.

Universitetet i Sørøst-Norge (USN) inviterer arbeidslivet til å komme med innspill til aktuelle temaer innen bærekraft som bedrifter og organisasjoner ønsker å utforske nærmere. En vinn-vinn-løsning hvor arbeidsgiver kan få undersøkt problemstillinger i egen bedrift og studentene får mulighet til å jobbe med relevante prosjekter i tett samarbeid med arbeidslivet. Innspill fra alle bransjer og fagområder er aktuelle.

Hvis din bedrift er interessert i å vite mer om hva dette innebærer og kanskje lufte ideer om temaer, ta kontakt med USNs Senter for bærekraftig omstilling.

Senteret skal skal være en naturlig samarbeidspartner og et ressurssenter for interne og eksterne partnere. Gjennom bredt samarbeid på tvers av fagområder og sektorer skal senteret legge til rette for en bærekraftig omstilling innen forskning, utdanning og formidling på lokalt, nasjonalt og globalt plan.