ViMTE-prosjektet
Kontakt: Yasmine Abtahi
Prosjektperiode: 2023 til 2027
Støtte: Noregs forskingsråd (NFR) har løyvd 9,9 millionar NOK
FNs berekraftsmål (2021) oppmodar til handling for å takle globale menneskelege og ikkje-menneskelege utfordringar, fred og rettferd. Basert på denne oppmodinga, krev Udir (2020) at dei tverrfaglege verdiane etisk medvit, menneskeleg verdigheit og demokratisk deltaking skal inkluderast i alle skulefag.
Prosjektet ViMTE forskar på den medvitne og eksplisitte integreringa av menneskerettsverdiar i norske matematikklærarutdanningsprogram og dermed i praksisen til framtidige matematikklærarar på skular.
Den eksplisitte integreringa av verdiar (spesifikt: etisk medvit, menneskeleg verdigheit og demokratisk deltaking) er eit krav i den norske læreplanen (Udir, 2020). Desse verdiane har tidlegare ikkje vorte adresserte i matematikklærarutdanningsprogram i Noreg.
ViMTE har som hovudmål å utvikle nye innsikter for å styrkje kompetansen til ungdom, lærerutdannere og lærarstudentar for å integrere desse verdiane i matematikkundervisning og læring. For å oppnå dette målet vil det vere behov for teoretisk og metodologisk innovasjon basert på konsept frå matematikkdidaktikk og menneskerettsundervisning.
I ei deltakande forskingstilnærming vil vi invitere ungdomsskuleelevar i 5.-10. klasse til å samarbeide med forskarar, lærerutdannere og lærarstudentar ved to universitet for å forstå korleis eksisterande praksis støttar og hindrar integreringa av verdiane i matematikklærarutdanningsprogram, og for å utvikle nye praksisar.
Innanfor ein breiare samfunnsdagsorden vil ViMTE klargjere samspelet mellom læring av matematikk og overordna kunnskap basert på verdiar som overskrid faglege grenser og som er nødvendig for å bidra til eit meir sosialt berekraftig samfunn og arbeidsliv.