Camilla Angeltun

Førstelektor
Fakultet for humaniora, idretts- og utdanningsvitenskap
Institutt for pedagogikk
Campus Drammen

Ansvarsområder

  • Emneansvar og undervisning på PPU heltid/deltid Campus Ringerike

Kompetanse

  • Pedagogisk filosofi
  • Filosofisk praksis
  • Veiledning
  • Dialogmetoder og klasseromssamtaler
  • Praktisk visdom (fronesis)
  • Etikk i pedagogisk praksis

CV

Utdanning

  • 2021-2023 PHDTSRE-1 Theory of Science and Research Ethics; UHULV-1 Læring, undervisning og vurdering i høyere utdanning; UHUDT-1 Utdanning i en digital tid, Universitetet i Sørøst-Norge
  • 2014-2016 Praktisk pedagogisk utdannelse PPU, Høyskolen i Telemark
  • 2010-2012 Filosofisk praktiker, Norsk selskap for filosofisk praksis (www.nsfp.no)
  • 2010-2011 Master i filosofi, Universitetet i Oslo
  • 2007-2009 Bachelor i kultur og samfunnsfag, Universitetet i Oslo
  • 2006-2007 Årsenheten i psykologi, Universitetet i Oslo
  • 2001-2004 Bachelor i varehandelsledelse, Norges Varehandelshøyskole (NVH)

Arbeid

  • 2022 – dd.: Førstelektor i pedagogikk på kvalifiseringsvilkår ved Universitetet i Sørøst-Norge
  • 2020 – 2022: Universitetslektor ved Universitetet i Sørøst-Norge
  • 2012-dd.: Selvstendig filosofisk praksis med ulike oppdrag innenfor skole og diverse.

Publikasjoner

Vitenskapelige artikler og bokkapitler:

  • Angeltun, Camilla. (2015). “What is Courage? The Socratic World Cafè Method”. I boken The Socratic Handbook. Redigert av Michael Noah Weiss. Wien: LIT Verlag GmbH & Co. 
  • Angeltun, Camilla. (2015). “The Awakening of phronesis: Philosophical Practice and the Call for Traditional Female Values”. I boken Women in Philosophical Counseling: The Anima of Thought in Action. Redigert av Luisa De Paula og Peter Raabe. London: Lexington Books.

Publikasjoner i Cristin