Liv Torunn Eik

Førsteamanuensis
Institutt for pedagogikk
Fakultet for humaniora, idretts- og utdanningsvitenskap
Campus Vestfold
Forskningsinteresser: veiledning som læringsstrategi for studenter og nyutdannede lærere i barnehage og skole, barnehagelæreres profesjonskvalifisering, kompetansebygging for personalet i barnehagen og lek i barnehage og skole.

Ansvarsområder

 

  • Veiledning av studenter og kolleger
  • Ulike forskningsprosjekter på barnehagefeltet
  • Ordningen Veiledning av nyutdannede lærere i barnehage, skole og videregående opplæring

Kompetanse

2018 Kurs i Ph.d.-veiledning, Universitetet i Sørøst-Norge

2014 Ph.d. i pedagogikk, Universitetet i Oslo. Monografi: Ny i profesjonen En observasjons- og intervjustudie av førskolelæreres videre kvalifisering det første året i yrket

1995 Hovedfag i barnehagepedagogikk, Høgskolen i Oslo. Hovedfagsoppgave: På sin plass med lek? Om lekens plass i det pedagogiske tilbudet til seks-åringer i skolen

1979 Førskolelærerutdanning, Eik lærerhøgskole

Publikasjoner i Cristin