Forskningsinteresser: veiledning som læringsstrategi for studenter og nyutdannede lærere i barnehage og skole, barnehagelæreres profesjonskvalifisering, kompetansebygging for personalet i barnehagen og lek i barnehage og skole.
Ansvarsområder
- Veiledning av studenter og kolleger
- Ulike forskningsprosjekter på barnehagefeltet
- Ordningen Veiledning av nyutdannede lærere i barnehage, skole og videregående opplæring
Kompetanse
2018 Kurs i Ph.d.-veiledning, Universitetet i Sørøst-Norge
2014 Ph.d. i pedagogikk, Universitetet i Oslo. Monografi: Ny i profesjonen En observasjons- og intervjustudie av førskolelæreres videre kvalifisering det første året i yrket
1995 Hovedfag i barnehagepedagogikk, Høgskolen i Oslo. Hovedfagsoppgave: På sin plass med lek? Om lekens plass i det pedagogiske tilbudet til seks-åringer i skolen
1979 Førskolelærerutdanning, Eik lærerhøgskole