Raees Calafato

Førsteamanuensis
Institutt for språk og litteratur
Campus Drammen
Har lang erfaring med undervisning i engelsk og fransk i flere land, samt internasjonal forskningserfaring takket tenketank- og meningsmålingsselskapsrelatert arbeid. Mine forskningsinteresse er motivasjon for språklæring, selvregulering blant elever og lærere, flerspråklige læreres og elevers tankesett, læreridentitet, lærerutdanning, flerspråklig pedagogikk, multimodal tekstkompetanse og leseferdigheter, bruk av litteratur i språkopplæring, og språkpolitikk i transnasjonale flerspråklige familier.

Ansvarsområder

Underviser i emnene (GLU - Grunnskolelærerutdanning for trinn 1-7 og 5-10):

  • Engelsk 1: Språk og språklæring
  • Engelsk 3: Språk og språklæring II
  • Engelsk 4: Tekst og kultur II
  • Engelsk 7: Flerspråklighet og kultur

Medlem av forskningsgruppen Multilingualism on My Mind (MoMM) og medleder for forskningsgruppen Flerspråklighet, læring og utvikling.

Redaksjonsmedlem, Humanities and Social Sciences Communications, Nature Portfolio, Springer

Redaksjonsmedlem, Discover Education, Springer

Jeg er for tiden involvert i:

Lærerforskningsprosjektet "Teacher Research Literacy (TREL): Comparative Trajectories in the Nordic-Baltic Region" finansiert av NORDPLUS

Kompetanse

  • flerspråklig pedagogikk
  • lærerutdanning
  • bruk av litteratur i språkopplæringen
  • andrespråkstilegnelse
  • Engelsk- og fremmedspråkdidaktikk
  • multimodal kompetanse og leseferdigheter

CV

Doctor of Philosophy; Thesis: Multilingual pedagogy in Norway and Russia; University of Bergen, Norway (2021)

Master of Arts; Applied Linguistics; Thesis: The use of literary texts in teaching English as a foreign language; Institute of Education (IoE), University College London, UK (2017)

Bachelor of Arts; International Affairs (minor: French Language and Literature); The George Washington University, USA (2006)

Du finner mer informasjon om meg her:

LinkedIn 

Google Scholar

Web of Science

Twitter

Publikasjoner i Cristin