Har lang erfaring med undervisning i engelsk og fransk i flere land, samt internasjonal forskningserfaring takket tenketank- og meningsmålingsselskapsrelatert arbeid. Mine forskningsinteresse er motivasjon for språklæring, selvregulering blant elever og lærere, flerspråklige læreres og elevers tankesett, læreridentitet, lærerutdanning, flerspråklig pedagogikk, multimodal tekstkompetanse og leseferdigheter, bruk av litteratur i språkopplæring, og språkpolitikk i transnasjonale flerspråklige familier.
Ansvarsområder
Underviser i emnene (GLU - Grunnskolelærerutdanning for trinn 1-7 og 5-10):
- Engelsk 1: Språk og språklæring
- Engelsk 3: Språk og språklæring II
- Engelsk 4: Tekst og kultur II
- Engelsk 7: Flerspråklighet og kultur
Medlem av forskningsgruppene Multilingualism on My Mind (MoMM) og Flerspråklighet, læring og utvikling.
Kompetanse
- flerspråklig pedagogikk
- lærerutdanning
- bruk av litteratur i språkopplæringen
- andrespråkstilegnelse
- Engelsk- og fremmedspråkdidaktikk
- multimodal kompetanse og leseferdigheter
CV
Doctor of Philosophy; Thesis: Multilingual pedagogy in Norway and Russia; University of Bergen, Norway (2021)
Master of Arts; Applied Linguistics; Thesis: The use of literary texts in teaching English as a foreign language; Institute of Education (IoE), University College London, UK (2017)
Bachelor of Arts; International Affairs (minor: French Language and Literature); The George Washington University, USA (2006)
Du finner mer informasjon om meg her: http://www.linkedin.com/in/raees-calafato