Ph.d.-stipendiat i utdanningsvitenskap, hovedsakelig interessert i læreplanforskning, utdanningspolitikk og engelskdidaktikk. Arbeider med en doktorgradsavhandling om utviklingen av læreplanen LK20, med fokus på engelskfaget.
Ansvarsområder
- Medlem i forskningsprosjektet Læringsutbytte i politikk og praksis (LOaPP).
- Medlem i forskergruppen Studies of Education Policy and Education Practice (SEPP).
- Medlem av forskernettverket Studies of the teaching profession, teacher education and education policy (TEPEE).
- Masterveileder, Grunnskolelærerutdanningen 5-10.
- Stipendiatrepresentant i Programutvalget for Pedagogiske ressurser og læreprosesser i barnehage og skole (PEDRES). (2020-dd)
- Medlem i arrangørkomiteen for det årlige Åsgårdstrandseminaret (2020-dd).
- Medlem i arbeidsgruppen som skal videreutvikle doktorgradsutdanningene ved HIU (Våren 2022).
CV
2020-2024: Stipendiat i utdanningsvitenskap, Universitetet i Sørøst-Norge.
2015-2020: Lektor, Færder kommune.
2014-2015: Årsenhet i samfunnsfag, Hawaii Pacific University.
2009-2014: Lektorprogrammet, Master i engelskdidaktikk, Universitetet i Oslo
Publikasjoner
Mausethagen, S., Prøitz, T.S., Fekjær, S., Stenersen, C.R. & Finnanger, T.S. (2021). «En fot i begge leire hadde vært ypperlig» - En studie av offentlig ph.d. i utdanningsfeltet. Oslo Metropolitan University Report. https://www.utdanningsforbundet.no/globalassets/var-politikk/publikasjoner/eksterne-rapporter/en_fot_i_begge_leire-offentlig_phd_oslomet_usn_2021.pdf