Ansvarsområder
- Leder Forskningsgruppen for estetiske læreprosesser (ForEst) sammen med Elisabeth Hovde Johannesen
- Medlem av forskningsgruppen for kunstnerisk utviklingsarbeid
- Leder piloten Den kulturelle skolesekken + lærerutdanning = sant (2022-2023) (Samarbeid med DKS Vestfold Telemark, Kulturtanken og USN).
- Leder RFF-prosjektet Den kulturelle skolesekken som læringsarena (2023-2024) (Samarbeid mellom DKS Telemark, Kulturtanken og USN).
- Leder Regi- og instruktørkollektivet Notodden barne- og ungdomsteater (NBUT) sammen med Cecilie Ingebjørg Lerstang, Vibecke Flittig og Ingvild Margrethe Birkeland
- Styremedlem i fakultetsstyret for HIU (Fakultet for humaniora, Idrett og utdanningsvitenskap) (2023 - 2028)
- Prosjektleder for USN-gruppen for Verdensarteater - Et industrispel på Notodden (2023-2024). Delprosjekt av USN - kultur.
- Faglig referansegruppemedlem i prosjektet Verdensarvteater - Et industrispel på Notodden (samarbeid mellom Norsk industriarbeidermuseum, Notodden kommune og USN)
Kompetanse
Estetiske læreprosesser, anvendt teater, dramaturgi, teatermaskens historie, kunst og danning, teaterbaserte prosesser og fellesskap.
CV
Utdanning
2017, Høgskolen i Sørøst-Norge, PhD-kurs i Arts-based research in education and culture.
2013, Høgskolen i Buskerud og Vestfold, PhD-kurs i Vitenskapsteori, forskningsetikk og forskningsmetodologi.
2010 – 2011, Universitetet i Umeå, PhD- kurs i Genus & estetiske ämnen.
2006 -2008, Universitetet i Oslo, Master i teatervitenskap.
Høst 2004, Høgskolen i Oslo, Teater i undervisningen.
Vår 2004, Høgskolen i Oslo, Maskespill.
Høst 2003, Høgskolen i Oslo, Dramaturgi.
2000 -2003, Høgskolen i Telemark, Faglærer i praktiske og estetiske fag (Drama, norsk, pedagogikk, kunst og håndverk)
1999-2000, Høgskolen i Telemark, Tegning – bilde.