OLA er vedtatt som fast ordning ved USN

Universitetet i Sørøst-Norge (USN) vedtar OLA som en fast ordning og tildeler 3,7 millioner kroner for læringsfasilitatorer.

Styret ved Universitetet i Sørøst-Norge, har nå vedtatt at OLA-ordningen blir en permanent og fast del av vår universitetskultur. Dette betyr at OLA nå er her for å bli.

USN har også øremerket hele 7 millioner kroner til de ulike fakultetene, spesifikt for ansettelse av læringsfasilitatorer som vil støtte OLA-gruppene. Disse midlene er en anerkjennelse av betydningen av studentdrevet læring som OLA-ordningen fremmer.

Samarbeidet mellom studenter og universitetets ledelse har vært avgjørende for denne positive utviklingen. Studentene ved USN har arbeidet hardt for å få OLA-ordningen anerkjent og styrket, og dette vedtaket er et direkte resultat av deres engasjement og dedikasjon til å forbedre læringsopplevelsen for alle.

OLA er mer enn bare en ordning. Den representerer en unik tilnærming til læring som gir studentene muligheten til å samarbeide, hjelpe hverandre og dele kunnskap på en måte som forsterker deres forståelse. Det fremmer ikke bare faglig vekst, men også et sterkt fellesskap.

Vi ser frem til å se ordningen blomstre og forsterkes som en fast del av vårt universitet. Dette er bare begynnelsen på en spennende reise mot å styrke læring og studentengasjement ved USN.

OLA-team i eDU ønsker å takke alle som har bidratt til dette gjennom sine anstrengelser og dedikasjon, spesielt studentrepresentant i USNs styre våren 2023, Synnøve Bjørgum for sin gjennomslagskraft. Sammen vil vi forme fremtiden for høyere utdanning ved USN.