Kurs i matematikk for studenter på arkitektonisk lysdesign

Vi anbefaler vårt frivillige repetisjonskurs i matematikk før studiestart som gir forsmak på både studiene og studentlivet!

Hvor og når?

Universitetet i Sørøst-Norge, campus Kongsberg, Krona.

Uke 32

keyboard_backspace Mandag 8. t.o.m. lørdag 13. august 2022 fra 09.00–15.30, totalt 6 dager.

Deltagelse på kurset er gratis.

Hvorfor ta kurs i matematikk?

• Matematikk er nødvendig for å forstå grunnleggende tekniske temaer innen lysdesign.

Du anbefales på det sterkeste å delta dersom:

• du føler at matematikk er vanskelig
  • du har praktisk matematikk (2P) eller kun ett år med matematikk fra videregående skole
  • du har vært borte fra matematikk en stund og trenger en oppfriskning

Sommerkurset er et intensivkurs i følgende tema:

• Tall og variabler (regnerekkefølge, brøkregning, bokstavregning og parenteser, potenser)
  • Algebra (likninger, kvadratsetningene, faktorisering, forkorting av rasjonale uttrykk, andregradsformelen)
  • Likningssett og ulikheter (lineære og ikke-lineære likningssett, tallinjer, intervall og ulikheter)

Meld deg på under innen torsdag 28. juli 2022.

Alle påmeldte vil motta en e-post med utfyllende informasjon senest 31. juli 2022.

Vi gjør oppmerksom på at kurset er forbeholdt studenter på bachelor i arkitektonisk lysdesign ved USN, og at alle påmeldte får plass på sommerkurset!

Sommerkurset vil foregå på Campus Kongsberg.

Ta kontakt hvis du har spørsmål: MB-HS-post@usn.no

Påmelding til kurs i matematikk for studenter på arkitektonisk lysdesign