Ansvarsområder
- Prosjektmedlem i forskningsprosjektet CLASS- comparisons of leadership autonomy in school districts and schools https://www.usn.no/forskning/forskergrupper-og-senter/okonomi-ledelse-og-regulering/okonomisk-organisering/comparisons-of-leadership-autonomy-in-school-districts-and-schools-class/
- Prosjektleder for FoUI-prosjektet Ledelse, vurdering og profesjonsfellesskap, et samarbeidsprosjekt med universitetsskolene Lier videregående skole og Drammen videregående skole
- Medlem av forskergruppen SEPP- Studies in education policy and education practice https://www.usn.no/forskning/forskningsgrupper-og-senter/barnehage-skole-og-hoyere-utdanning/utdanningspolitikk-og-utdanningspraksis/
- Medlem av programutvalget for doktorgradsprogrammet PEDRES https://www.usn.no/forskning/doktorgradsutdanning/pedagogiske-ressurser-og-lareprosesser/
- Assosiert medlem av forskningsgruppen Musikk, Dans, Drama- tverrkunstneriske praksiser og utdanningsdiskurser, UiA https://www.uia.no/forskning/kunstfag/musikk-dans-drama-tverrkunstneriske-praksiser-og-utdanningsdiskurser-mdd-forsk?fbclid=IwAR3Q5jHD1QaWQ8aperLmm2cU7cKhs0rwp3z9nElBE9xn95kCI6-uY8AIc3Q
CV
Utdanning
- PhD-kurs International Perspectives on Education Policy, University of Verona, 2023
- PhD-kurs Theory of Science and Research Ethics, USN, 2022
- PhD-kurs Research design from scratch, EERA/University of Porto, 2022
- PhD-kurs Pedagogical Resources and Learning Processes, USN, 2022
- PhD-kurs Knowledge Utilization and Transfer in Education Policy, UiO, 2022
- Prosjektledelse, USN, 2022
- PhD-kurs Does place matter? Curricula between national policy traditions and global discourses, UiO, 2021
- PhD-kurs Literature management and scholarly communication, USN, 2021
- Master i pedagogikk, spesialisering i utdanningsledelse, USN, 2020
- Historie, årsstudium, HiT, 2014
- Praktisk-pedagogisk utdanning, UiS, 2011
- Kulturarbeid, årsstudium, HiT, 2006
- MA Choreography, Laban, London, 2003
- BA (hons) Dance Theatre, Laban, London, 2001
Arbeid
- Stipendiat i utdanningsvitenskap, Universitetet i Sørøst-Norge, 2021- d.d.
- Lektor 1 og fagutvikler i dans, Skien videregående skole, 2013-2021
- Prosjektleder, utvikling av profesjonsfellesskapet, Skien videregående skole, 2021
- Lærerspesialist i praktisk-estetiske fag, Skien videregående skole, 2020-2021
- Nettverksleder, fagnettverk for musikk, dans og drama, Vestfold og Telemark fylkeskommune, 2020-2021
- Leder, læreplangruppe i dans VG2 og VG3, oppdrag for Udir, 2019-2021
- Medlem, læreplangruppe i musikk, dans og drama VG1, oppdrag for Udir, 2019-2020
- Lektor og seksjonsleder for dans, Thor Heyerdahl videregående skole, 2011-2012
- Lektor i dans, Skien videregående skole, 2007-2010
Publikasjoner
Østern, T. P., Sundberg, R. A., & Martin, R. (2022). The body- friend or foe in dance? Journal for Research in Arts and Sports Education, 6(4), 23-32. https://doi.org/10.23865/jased.v6.3329
Presentasjoner på konferanser
Sundberg, R. A. (2023). Autonomy in educational leadership: Elements opening and closing decision-making in quality development and -assessment. Paper presentert på NERA konferanse, Oslo, Norge.
Sundberg, R. A. (2023). Norwegian and Swedish educational leaders' collective autonomy through discourses on assessment (2006-2021). Paper presetert på CIES konferanse, Washington D.C., USA
Sundberg, R. A. (2022). Norwegian and Swedish school leaders' (hi)stories of collective autonomy through discourses of assessment (2006-2021). Paper presentert på Åsgårdstrandseminaret, Norge.
Sundberg, R. A. (2022). Norwegian and Swedish school leaders' collective autonomy throught discourses of assessment (2006-2021). Paper presentert på EARLI Sig 1 + 4 konferanse, Cadiz, Spania.
Sundberg, R. A. (2022). Norwegian and Swedish school leaders’ (hi)stories on assessment and autonomy (2006-2021). Paper presentert på NERA konferanse, Reykjavik, Island.
Østern, T. P., Sundberg, R. A., & Martin, R. (2021). The body- friend or foe in dance?. Paper presentert på konferansen Bodily Learning (online).