Innblikk i arbeidet ved Høgskolen i Innlandet

Hver uke vil vi publisere et nytt innlegg med løypemeldinger fra arbeidet i de ulike arbeidspakkene ved HINN, UiT og USN. Først ute er Høgskolen i Innlandet, som gir oss en stemningsrapport fra arbeidspakke 1.

Teamet i arbeidspakke 1 på Høgskolen i Innlandet er klare for workshop-seminar i midten av november. Her vil vi blant annet se på oppgavene i arbeidspakka knyttet til organisatoriske strukturer for tverrfaglig arbeid og tverrfaglig didaktikk i lærerutdanningen på HINN. Gruppa i denne arbeidspakka ved HINN er bredt satt sammen. Vi har Kjersti Håland som underviser i pedagogikk og elevkunnskap som også er ansvarlig for praksis. Anne Bergliot Øyehaug underviser i ulike emner i naturfag og er veldig engasjert i «Den naturlige skolesekken».  Dorthe Gunnhildsdatter Hagen jobber med drama og kommunikasjon i lærerutdanningen mens Bente Knippa Vestad koordinerer arbeid rundt de tverrfaglige temaene i fagfornyelsen i lærerutdanningen ved HINN.  «Vi er ivrige, engasjerte og vil på ulikt vis være med å styrke tverrfaglig undervisning og tilnærminger til læring i arbeidet med bærekraftig utvikling, demokrati og medborgerskap samt folkehelse og livsmestring»  sier Anne Bergliot om gjengen på HINN i en kommentar om arbeidet.