Vi søker å fremme og utvikle kritisk kunnskap om mangfald, demokratisk medborgarskap, demokrati, migrasjon, multikulturalisme og inkludering i utdanning.
Dette er kjernetema i aktuelle og globale politiske, økonomiske og samfunnsmessige utfordringar som angår grunnleggande verdiar innan utdanning.
Vi arbeider i eit spenn som strekk seg frå internasjonale FoU-prosjekt og deltaking i globale nettverk til utviklingsprosjekt ved lokale skolar og barnehagar. Vi samarbeider på tvers av disiplinar og innan utdanningsnivå; frå småbarnsopplæring til vaksenopplæring og livslang læring.
Prosjekt som er i gang
Utdanning i fleirkulturelle skolar
Vi gjennomfører fleire aktuelle prosjekt lokalt i Drammen: på en ungdomsskole, en vidaregåandeskole og i vaksenopplæringa i Drammen kommune.
NORPART
Samarbeid med forskergruppa Mangold og Integrering ved HVL
- Samarbeid med forskergruppa Mangold og Integrering ved HVL (2021-d.d.)
Prosjekt som er fullført
OpenEYE
Prosjektet Open Education for Young Europeans through History, Art and Cultural Learning (OpenEYE) (erasmusopeneye.eu) er finansiert av ERMASUS+ (2,2 millionar NOK) og varer frå 2019 til 2022.
Her samarbeider vi med partnarar i Hellas, Italia og Slovenia om å skipe ein open læringsmetodikk basert på historie, kunst og kulturell læring, samt dei naudsynte verktøy for å implementere dette i europeiske grunnskolar.
Målet er å legge til rette for betre språklæring samt styrke integrering av elevar i deira skolar og lokalsamfunn.
ICCS Norway
UPN Democracy
Prosjektet Developing democracy education in Ukraine, Palestine and Norway (UPN Democracy) er finansiert gjennom Eurasiaprogrammet til Diku (3 millionar NOK) og varar frå 2018 til 2021.
Her samarbeider vi med partnarar i Noreg, Palestina og Ukraina om å etablere ei brei og dynamisk forståing av demokratiutvikling i skolen.
Prosjektet fokuserer på verktøya til lærarane samt modellar for korleis ein kan undervise om demokrati i skolen.
Kompetanse for mangfald
Global doing of democracy project (GDrP) – Norwegian part
Global doing of democracy project (globaldemocracyproject.com)
Overordna mål: å bidra til forståinga av utfordringane og kompleksiteten i global styring. Prosjektet er forplikta til idealet om demokratisk legitimitet samstundes som det utforskar måtar å demokratisere den globale institusjonelle orden på.
Relevante publikasjonar
2015-2023
-
Svendsen B. & Burner, T. (2023). Gifted students and gradeless formative assessment: A case study from Norway. Journal for the Education of the Gifted, 46(3), 259-275.
-
Solberg, J. (2023). Privacy in early childhood education and care: The management of family information in parent-teacher conferences. Human Studies. https://doi.org/10.1007/s10746-023-09683-5.
-
Burner, T. & Carlsen, C. (2023). Teachers’ multilingual beliefs and practices in English classrooms: A scoping review. Review of Education. https://doi.org/10.1002/rev3.3407
-
Sønsthagen, A. G. (2023). The learning early childhood education and care institution as an inclusion arena. European Early Childhood Education Research Journal. https://doi.org/10.1080/1350293X.2023.2254533
-
Burner, T. & Carlsen, C. (2022). Integrating migrant children in primary education: An educator survey in four European countries. In Dypedahl, M. (ed.), Moving English Language Teaching Forward (pp. 69-90). Cappelen Damm Akademisk.
-
Burner, T. & Svendsen, B. (2022). Social change through education: A Scandinavian approach. In Baikady R., Sajid S., Nadesan V., Przeperski J., Rezaul I., & Gao J. (eds.), The Palgrave Handbook of Global Social Change. Palgrave Macmillan.
-
Draugedalen, K., & Osler, A. (2022). Teachers as human rights defenders: strengthening HRE and safeguarding theory to prevent child sexual abuse. Human Rights Education Review, 5(2), 32–55. https://doi.org/10.7577/hrer.4776
-
Isaksen, B. & Eriksen, A. (2022) (red.). Kunsten å være urolig. Universitetsforlaget.
-
Osler, A., & Kato, A. (2022). Power, Politics and Children’s Citizenship: The Silencing of Civil Society, The International Journal of Children's Rights, 30(2), 440-472. https://doi.org/10.1163/15718182-30020007
- Schipor, D. (2022). Jeg Gotta Like Spille Fortnite, Men I Never Win the Game: Implementing Multilingual Pedagogies in a Norwegian Primary School. Volume 7(2). Languages. https://doi.org/10.3390/languages7020147
- Schipor, D. & Hammershaug, V. S. (2022). Language Learning Strategies in the 2020 National Curriculum for English. In Dypedahl, Magne (ed.) Moving English language teaching forward : Festschrift in honor of Ragnhild Elisabeth Lund. Cappelen Damm Akademisk.
-
Solberg, J. (2022). The role of the multilingual assistant in the parent-teacher conference in early childhood education and care: Opaque agencies. Diaspora, Indigenous, and Minority Education. http://dx.doi.org/10.1080/15595692.2022.2028137'
- Biseth, H., Hoskins, B., & Huang, L. (Eds.) (2021). Northern Lights on Civic and Citizenship Education: A Cross-national Comparison of Nordic Data from ICCS. Springer.
- Biseth, H., Seland, I., & Huang, L. (2021). Strengthening Connections Between Research, Policy, and Practice in Norwegian Civic and Citizenship Education. In B. Malak-Minkiewicz and J. Torney-Purta (Eds.), Influences of the IEA Civic and Citizenship Education Studies: Practice, Policy, and Research Across Countries and Regions (pp. 147-159). Springer.
- Burner, T., & Osler, A. (2021). Language, citizenship and schooling: A minority teacher’s perspective. London Review of Education, 19(1), 7, 1-14.
- Christensen, I. R., Biseth, H., & Huang, L. (2021). Developing Digital Citizenship and Civic Engagement Through Social Media Use in Nordic Schools. In H. Biseth, B. Hoskins, & L. Huang (Eds.), Northern Lights on Civic and Citizenship Education: A Cross-national Comparison of Nordic Data from ICCS (pp. 65-92).
- Osler, A. & Skarra, J. A. (2021) The rhetoric and reality of human rights education: policy frameworks and teacher perspectives, Multicultural Education Review, 13:3, 191-210. DOI: 10.1080/2005615X.2021.1964265
- Sønsthagen, A. G., & Bøyum, S. (2021). Interkulturell kompetanseutvikling - ein studie om leiing av barnehagepersonalet som lærer å lære om foreldresamarbeid. I: S. Bøyum og H. C. Hofslundsengen (red.), Barnehagelærerrollen: Mangfold, mestring og likeverd (s. 168-186). Universitetsforlaget.
- Osler, A. (2020). Education, migration and citizenship in Europe: untangling policy initiatives for human rights and racial justice, Intercultural Education, 31:5, 562-577. DOI: 10.1080/14675986.2020.1794231
- Solberg, J. (2020). "Men hun er ikke sånn typisk leder" - Barnehagelæreres fortolkninger av lav lekestatus i foreldresamtaler.
Praktiske Grunde, (3-4), 31-48. - Sønsthagen, A. G. (2020). Early childcare as arenas of inclusion: the contribution of staff to recognising parents with refugee backgrounds as significant stakeholders. European Early Childhood Education Research Journal, 28(3), 304-318.
- Burner, T. & Carlsen, C. (2019). Teacher qualifications, perceptions and practices concerning multilingualism at a school for newly arrived students in Norway.
International Journal of Multilingualism. Published online June 23, 2019. - Lindquist, H. (2019). Språkpedagogisk arbeid og de yngste flerspråklige barnehagebarna.
Norsk pedagogisk tidsskrift, 02 - 03(103), 159-171. - Osler, A. & Pandur, I. H. (2019). The right to intercultural education: students’ perspectives on schooling and opportunities for reconciliation through multicultural engagement in Bosnia and Herzegovina, Intercultural Education, 30:6, 658-679. DOI: 10.1080/14675986.2019.1626576
- Valen-Sendstad, Å., & Christensen, I. R (red.) (2019). Menneskerettigheter og verdighet i skolen. Oslo: Cappelen Damm. A common anthology of the former MMM (now DiCE) research group.
- Biseth, H., Madsen, J., & Christensen, I. R. (2018). Student Teachers Promoting Democracy Using Social Media in Teaching. Nordic Journal of Comparative and International Education, 2(4), 37-52. DOI: http://doi.org/10.7577/njcie.2796
- Burner, T., Nodeland, T. S. & Aamaas, Å. (2018). Critical perspectives on perceptions and practices of diversity in education. Nordic Journal of Comparative and International Education, 2(1), 3-15.
- Osler, A. (2018). Reflections on structural inequality, struggle and the meanings of citizenship: a zainichi Korean teacher narrative, Multicultural Education Review, 10:1, 52-70. DOI: 10.1080/2005615X.2018.1423541
- Osler, A. & Lindquist, H. (2018). Rase og etnisitet, to begreper vi må snakke mer om. Norsk Pedagogisk Tidsskrift, 102(1), 26-37.
-
Osler, A. & Solhaug, T. (2018). Children’s human rights and diversity in schools: Framing and measuring. Research in Comparative and International Education. 13(2). https://doi.org/10.1177/1745499918777289
-
Osler, A. & Starkey, H. (2018). Extending the theory and practice of education for cosmopolitan citizenship, Educational Review, 70:1, 31-40. DOI: 10.1080/00131911.2018.1388616
-
Solhaug, T. & Osler, A. (2018). Intercultural empathy among Norwegian students: an inclusive citizenship perspective, International Journal of Inclusive Education, 22:1, 89-110. DOI: 10.1080/13603116.2017.1357768
- Sønsthagen, A. G. (2018). "Jeg savner barnet mitt": Møter mellom somaliske mødre og barnehagen. Nordic Journal of Comparative and International Education, 2(1), 55-71.
- Burner, T., & Biseth, H. (2016). A critical analysis of an innovative approach: A case of diversity in Norwegian education. SAGE Open. Special issue on student diversity, 1-11.
- Lindquist, H. & Osler, A. H. (2015). Navigating race and ethnicity in research: reflections on working with Norwegian schools.
Race Equality Teaching, 33(3), 12-18
Leiing av akademiske tidsskrift
NJCIE er det einaste tidsskriftet i dei nordiske landa som spesifikt tek for seg tema innan vårt felt og som fungerer som eit knutepunkt for komparative forskarar i, eller med interessert for, dei nordiske landa.
HRER er eit tidsskrift med målsetting om å gje sentrale bidrag til det raskt utviklande, tverrfaglege feltet menneskerettsundervising.
Eksterne medlemmar
Tidlegare og noverande studentar
- Linnéa Jermstad (ph.d.)
- Sofie Haug Changezi (ph.d.)
- Samah Migda (ph.d.)
- Linn Olafsen (MA)
- Nora Ødegård (MA)
- Anne Grete Sønsthagen (ph.d.)
- Jocelyne M. Von Hof (MA)
- Shahin Bayat (MA)
- Hana Abdi (MA)
- Lisbeth Lindquist (ph.d.)
- Maud Lahn (MA)
Tilknytta medlemmar frå andre institusjonar
- Anne Grete Sønsthagen, Høgskulen på Vestlandet
- Yuka Kitayama, Osaka University
- Christopher Martell, University of Massachusetts Boston