Ansvarsområder
Undervisning
Jeg underviser i emnene:
- MNCOM - Communication and Assessment (Master)
- VFM - Vitenskapsteori og metode (Master)
- MNCULT - Culture and intercultural learning (Master)
- BA200 - Bacheloroppgave (Bachelor)
Veiledning
- Veileder for skoler i Vestfold og Telemark i ordningen Desentralisert kompetanseutvikling i skolen
- Veileder for bachelorstudenter i engelsk (disiplinstudiet), samt master- og doktorgradsstudenter i engelsk didaktikk
Forskning
Jeg jobber for tiden med et forskningsprosjekt om interculturell læring i skolen (se også Cristin).
Forskergrupper
Klasseromsforskning - Kvalitet i undervisning
Studies of the teaching profession, teacher education and education policy (TEPEE)
Kompetanse
Engelsk didaktikk, engelsk språkferdighet, interkulturell kommunikasjon.
CV
Praksis:
Professor på kvalifiseringsvilkår (2023-d.d.)
Førsteamanuensis i engelsk og engelsk didaktikk ved Universitetet i Sørøst-Norge (2017-2022).
Leder for Utdanningsdirektoratets arbeidsgruppe som utarbeidet forslag til kjerneelementer i Fagfornyelsen (2017-2018).
Høgskolelektor i engelsk og engelsk didaktikk ved Høgskolen i Sørøst-Norge (2016-2017).
Høgskolelektor i engelsk og engelsk didaktikk ved Høgskolen i Østfold (2001-2016).
Lektor i engelsk ved Kalnes videregående skole, Sarpsborg og Sonans PrivatGymnas, Fredrikstad (1999-2001).
Lektor i engelsk ved Rjukan videregående skole, Rjukan (1997-1998).
Utdanning:
Doktorgrad (PhD) i engelsk fagdidaktikk, Universitetet i Oslo (2016).
Praktisk-pedagogisk utdanning, Høgskolen i Østfold (1999).
Engelsk hovedfag (master), Universitetet i Oslo (1997).
Cand. mag. (bachelor) med fagene engelsk mellomfag, tysk mellomfag, statsvitenskap grunnfag, Høgskolen i Østfold og Telemark distriktshøgskole (1994).
Publikasjoner