Ansvarsområder
- Fagteamkoordinator Institutt for pedagogikk, barnehagelærerutdanningen campus Vestfold
- Emneansvarlig KFB Småbarnspedagogikk; vidererutdanning 30 studiepoeng
- Profesjonsveileder barnehagelærerutdanningen campus Vestfold
- Undervisning og veiledning i emnene Barns utvikling, lek og læring 1 og 2
- Faglærer i fordypning Rom, miljø og materiell
- Faglærer i fordypning Literacy i barnehagen.
- Medlem i forskergruppa UFP: Utdanning for praksisfellesskap: https://www.usn.no/forskning/hva-forsker-vi-pa/barnehage-skole-og-hoyere-utdanning/utdanning-for-praksisfellesskap/
- Medlem i forskergruppa UnBA: Undervisningskvalitet i barnehagen
- Prosjektleder Akademisk språkcafe for barnehagelærerstudenter campus Vestfold
- Prosjektgruppemedlem i DIKU-prosjektet Beyond borders: økt studentmobilitet i treårige profesjonsutdanninger (internasjonalisering)
- Medarbeider i Regional Kompetanseutvikling (ReKomp): Drammen kommunale barnehager og Horten kommune
- Medlem i forskergruppa Lek i barndommen ved NTNU: Lek i barndommen – Forskning – Institutt for lærerutdanning - NTNU
Publikasjoner
Larsen, Reidun; Løvig-Larsen, Hilde Therese.
Barnehagelæreres handlingsrom i ledelse av endringsarbeid. I: Handlingsrom i utdanningsprofesjoner. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215059808. s. 120-140. USN
Greve, Anne; Belseth, Kjartan; Løvig-Larsen, Hilde Therese.
Pedagogikkfaget må styrkes, ikke svekkes!. Barnehagefolk 2022 ;Volum 39.(1) s. 96-99 HIOF OSLOMET USN
Hogsnes, Hilde Dehnæs; Tholin, Kristin Rydjord; Løvig-Larsen, Hilde Therese.
Hvordan erfarer barnehagelærerstudenter at praksisoppgaven skaper sammenheng mellom undervisning og praksis?. I: Barnehagelærerutdanning i endring : å forske på egen undervisningspraksis i høyere utdanning. Universitetsforlaget 2022 ISBN 9788215060705. s. 88-102
USN
Munoz Llort, Sonia; Becker, Jorunn Eriksen; Brudevoll, Therese Breen; Makhoul, Lubna; Lodberg-Holm, Hanna Kavli; Løvig-Larsen, Hilde Therese; Heinilä, Maija; Sverre, Beate Lie. Studenter med norsk som andrespråk – Forslag til støttende studietiltak. Horten: Skriftserien i Universitetet i Sørøst-Norge 2022 (ISBN 978-82-7206-759-4) 38 s.
USN
Løvig-Larsen, H. og R. Larsen (2018): Å styrke praksisfellesskap gjennom ledelse av pedagogisk utviklingsarbeid. I Bjørnsrud, H. og L. Gjems (red): Praksisfellesskap for læring og profesjonsutvikling. Universitetsforlaget.